Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P.S. det er veldig sannsynlig at ett bilvindu knuser om du skyter på det med hagle...

Det er sant,går igjennom hodet og så videre igjennom ruta.Jeg tenkte bare ut ifra at sjåføren skal ha blitt skutt inni bilen av sidemannen.dersom en av de norske gutta satt i passasjersetet og skjøt med dører og vinduer lukket igjen ville han hatt sterkt redusert hørsel.

Lenke til kommentar

Tror det er like før dere løser saken jeg nå! :)

 

Rent bortsett fra 2 ting... Jeg har spist rype skutt på kloss hold, med hagle, med haggel inni, og tviler på at et menneskehode ikke bremser haggel nok til at en bilrute på andre siden ikke blir knust...

 

Jeg har ellers også fått forståelsen av at de to nordmennene faktisk også hører dårlig? De svarer i alle fall ikke på det som blir sagt uansett hva som blir sagt, og når de først svarer svarer de noe annet enn forrige gang, uansett språk?

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også sant,selv om nettene i Afrika kan være veldig kalde.Men dette skjedde i sommersesongen i Kongo så det er da mest sannsynlig tropenetter og vinduene vil være foretrukket nede. På en annen side der igjen er det nok av farlige dyr og mennesker for den saks skyld i Afrika som man ikke vil skal kunne komme lett inn i bilen.Derfor er det greit å holde vinduer og dører igjen.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Dette blir dummere og dummere for hver dag som går...

 

15.20: Aktor trekker nå bibelske paralleller: - Dersom ikke Moland drepte sjåføren, hvem var det da? Lucifer?

Legg til [/ironi] tag så skjønner man det bedre.

 

Ærlig talt. Aktors oppgave er ikke å være festens sarkastiske midtpunkt.

 

Aktur burde i det minste prøve å forholde seg seriøst. Slik denne saken fremstår for meg virker dette som om myndighetene, "informantene", de pårørende og samtlige andre der nede sirkelrunker hverandre.

 

Der er en faktisk tvil om hva som hendte, og derfor blir det rimelig idiotisk å komme med ironiske og/eller satkastiske bemerknigner. Ihvertfall fra aktoratets side.

 

Det er klart aktor vil overbevise folk til å tro på sin versjon, men strengt tatt burde aktor ha verdighet nok til å holde seg for god til å gå der han har gått.

 

Tror ikke ett eneste av bevisene i saken hadde holdt i en vestlig rettsak.

 

Hva man måtte mene om Tjostolv Moland og/eller Joshua French burde ikke føre til at man godtar at en rettsak kjøres på denne måten.

 

Har forøvrig ved en anledning vært i middagsselskap med den ene av de tiltalte, og kan si at jeg selv etter medieoppstyret den siste tiden ikke hadde vært redd for å gjenta det. På meg virket han ikke som en psykopat, men man vet aldri.

 

 

 

EDIT:

Noen som fikk med seg hvorfor dem ikke får barbere seg?

Mener det var fordi det var enklere å holde skjegget reint en å være nybarbert 24/7

Tjostolv Moland har uttalt at det er fordi de kun har tilgang til brukte høvler, og de vil ikke ta risken på å få infeksjoner, som kan utvikle seg til å bli ganske stygge ettersom hygenen ikke er 100% der nede.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Tror ikke ett eneste av bevisene i saken hadde holdt i en vestlig rettsak.

Nå befinner ikke disse nordmennene seg i vesten, noe de var fullt klar over da de reiste nedover med falske papirer og våpen i lommene. Dette burde virkelig ikke komme som noen overraskelse på dem.

 

Det ser ut til at rettsapparatet der ønsker å bli tatt seriøst ettersom de uttaler at de tror og håper denne saken setter internasjonal presedens.

 

Og da mener jeg det er ett minstekrav at de har fått med seg hvordan ett moderne rettsystem fungerer.

 

Det at de visste at rettsystemet der ikke holder god standard gir oss heller ikke noen unnskyldning til å snu ryggen til. Norge burde være veldig klare på at vi ikke anerkjenner et rettsystem som er så til de grader gjennområttent. Det er også til det beste for inbyggerne i Kongo på lengre sikt. Bare ved at resten av verden viser at et slikt system ikke er akseptert vil det på sikt skje endringer.

Lenke til kommentar
Tror ikke ett eneste av bevisene i saken hadde holdt i en vestlig rettsak.

Nå befinner ikke disse nordmennene seg i vesten, noe de var fullt klar over da de reiste nedover med falske papirer og våpen i lommene. Dette burde virkelig ikke komme som noen overraskelse på dem.

 

Du er inne på noe vesentlg der... Vesten er ingen garanti for rettsikkerhet, det er vel Guantamo et godt bevis for... I vesten trenger man bare antagelser for å plage uskyldige guttunger og holde de innesperret i åresvis uten dom ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...