Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den norske stat er ikke innblandet og derfor vil heller ikke staten betale...

Nå tviler jeg sterkt på at Staten hadde betalt 3 billioner selv om den faktisk var, til en viss grad, involvert.

 

Var involvert? ka faen

 

Var det han Harlad som sto bak likevel noda?

Les posten min en gang til, du.

 

Jeg tviler på at Staten hadde betalt selv om de var involvert. Den er ikke involvert, men hvis den var.

Lenke til kommentar
den norske stat er ikke innblandet og derfor vil heller ikke staten betale...

Nå tviler jeg sterkt på at Staten hadde betalt 3 billioner selv om den faktisk var, til en viss grad, involvert.

 

Var involvert? ka faen

 

Var det han Harlad som sto bak likevel noda?

Les posten min en gang til, du.

 

Jeg tviler på at Staten hadde betalt selv om de var involvert. Den er ikke involvert, men hvis den var.

 

Det du prøvde å si var "nå tviler jeg sterkt på at Staten hadde betalt 3 billioner selv om den faktisk hadde vært, til en viss grad, involvert". Det hadde fortsatt vært en skrekkelig dårlig setning, men da hadde i alle fall verbet stått i rett tid, og man hadde unngått misforståelser.

Lenke til kommentar

Mine tanker!

 

Den Norske stat sitter på gjerdet og venter på hvordan saken utvikler seg. Det er en "nøytral" holding som jeg forsåvidt er enig i

Gutta er under oppsyn av UD og får alt de trenger. Ihht til avisene vil Norge ta en prat med Kongo dersom gutta blir dødsdømt. (Kan garantere en huskestue ut av ville helvete hvis de prøver og gjennomføre dette)

Drap på Nordmen begått av en annen regjering vil bli svært lite akseptert ettersom denne rettsaken mangler alt av motiver og beviser. De er uskyldige til det motsatte er bevist. og det har de enda ikke klart

 

 

Jeg erklerer herved krig mot Kongo dersom gutta blir dømt til døden og dette gjennomføres uten holdbare beviser på handligen.

 

ØYE FOR ØYE

Lenke til kommentar

Vi kan klage alt vi vil på rettsystemet i Kongo, men vi må for all del ikke glemme det faktum at det er vesten som har trengt dette systemet inn på de. Tenk dere om sitasjonen var byttet om og de mektigste nasjonene i verden krevde at Norge skulle innføre deres rettssystem og deres måter å styre et samfunn, selvfølgelig kreves det tid og tilvenning. Når det er sagt mener jeg at rettsaken virker latterlig, skal vi tro den norske pressen riktignok.

 

Men tenk på dette; samfunnssituasjonen i Konge er så anerledes i forhold til i Norge at det er nesten uvirkelig - det er lett for oss nordmenn å sitte med hevet hodet foran datamaskinen og klage på resten av verden som ikke har det en brøkdel så godt som oss.

 

Peace.

 

Edit:

 

Drap på Nordmen begått av en annen regjering vil bli svært lite akseptert ettersom denne rettsaken mangler alt av motiver og beviser. De er uskyldige til det motsatte er bevist. og det har de enda ikke klart

 

Helt sant og skal love deg at Norge som stat ikke kommer til og akseptere det.

Endret av Erratum
Lenke til kommentar
Mine tanker!

 

Den Norske stat sitter på gjerdet og venter på hvordan saken utvikler seg. Det er en "nøytral" holding som jeg forsåvidt er enig i

Gutta er under oppsyn av UD og får alt de trenger. Ihht til avisene vil Norge ta en prat med Kongo dersom gutta blir dødsdømt. (Kan garantere en huskestue ut av ville helvete hvis de prøver og gjennomføre dette)

Drap på Nordmen begått av en annen regjering vil bli svært lite akseptert ettersom denne rettsaken mangler alt av motiver og beviser. De er uskyldige til det motsatte er bevist. og det har de enda ikke klart

 

 

Jeg erklerer herved krig mot Kongo dersom gutta blir dømt til døden og dette gjennomføres uten holdbare beviser på handligen.

 

ØYE FOR ØYE

 

Hvis ikke den kongolesiske rett kan bestemme hva som er holdbare beviser i en sak som går for den kongolesiske rett for en mulig forbrytelse begått i Kongo, hvem skal da gjøre det? Du? Jeg? UD? FN? Mener du også at dersom den kongolesiske stat er uenig i en norsk domstol som dømmer en kongoleser, er det rett og rimelig at de går til krig mot Norge? I Kongo følger man kongolesiske regler, i Norge følger man norske regler, i USA følger man amerikanske regler osv.

Endret av Robert
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Lenke til kommentar

sagt det før og sier det igjen, aldri vært bedre og bo i nordnorge..er et par grader for kaldt for flåtten, ormen og andre "snyltedyr" til at de trives her! :D såe..når det går fluksen rett til helvete sørpå og enda lenger utenfor landegrensa så ikke kom hit og klag,det er nemlig stengt ved fylkesgrensa! ;) belive it baby!

Lenke til kommentar
hvem skal da gjøre det? Du? Jeg? UD? FN?

Gode forslag, alle fire.

Stoler mer på vaskedama på det lokale kjøpesenteret enn den såkalte dommeren Fra Kongo.

 

Men siden jurister får betalt for å ikke tenke, antar jeg at denne saken allikavel må dømmes i en kongolesisk rett.

 

Kom med et bedre forslag, da, istedenfor å være nebbete.

 

1) Hvor mener du at denne saken skulle gått? Ikke svar "den skulle ikke ha gått, for det er bare tull", for det er tatt ut tiltale og saken må gå et sted.

2) Mener du at Kongo kan kreve at kongolesere som er tiltalt for lovbrudd i Norge skal få sin rettergang i Kongo?

3) Hva hvis en nordmann blir tiltalt i Sverige, Danmark, Tyskland eller et annet vestlig land tuftet på de samme rettsprinsipper som i Norge? Skal man da kreve at vedkommende blir tiltalt i Norge?

Lenke til kommentar

Prøve å få de sendt til Norge og sone en del av straffen her. Eventuelt HÅPER jeg personlig at UD vil ty til sterkere midler som fullstendig stopp i bistand til alt relatert til Kongo, og kanskje også en aksjon på å få de ut av landet, militært eller på andre måter. Sistnevnte måte er derimot veldig lite trolig, men burde likevel gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...