bruno99 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hva skjer om de straffes med døden? Skal Norge bare si O.K og gi faen? Hva skal gi gjøre? Tror de vi har makt til å bare gå å hente ut to drapsmistenkte nordmenn fra et annet land? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Nå har jeg søkt rundt på nettet en stund for å høre andre lands medier's syn på denne saken. Men det finnes ikke. Det er virkelig bare Norske journalister som skriver om saken. Er ikke det merkelig? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Å hente dem ut med makt er fri fantasi, omtrent som erstatningene de krever. Komplett ugjennomførbart, utenkelig at Norge ville prøvd på noe sånt. Bare glem det. Norge har verken evner eller vilje til det. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Muligheten har vi. Men det skjer ikke i en så profilert sak. For ikke å nevne at det ville vært åpenbart brudd på kongolesisk suverenitet. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Nå har jeg søkt rundt på nettet en stund for å høre andre lands medier's syn på denne saken. Men det finnes ikke. Det er virkelig bare Norske journalister som skriver om saken. Er ikke det merkelig? Hvorfor skulle resten av verden bry seg? Det er jo ikke første gang i verdenshistorien at leiesoldater blir tatt til fange i usivilisete strøk. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har vært litt om saken i Aftonbladet - som forøvrig var omtrent like raske på nett med skredulykken i Namsos som norske medier. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) FSK har da mulighet til det. Det er ikke bare å sende FSK eller MJK. Det sitter forresten ganske mange nordmenn i fengsel i "den tredje verden" (verden sør for Kristiansand). Endret 27. august 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 FSK ville da ikke hatt noen problemer med dette, tror ikke våre venner i Amerika er for vanskelig og be om en tjeneste heller. Lenke til kommentar
freke Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 FSK ville da ikke hatt noen problemer med dette, tror ikke våre venner i Amerika er for vanskelig og be om en tjeneste heller. Det er vel ikke helt slik verden skal fungere. Norske statsborgere skulle altså på en måte hatt diplomatisk immunitet, allefall i land der vi har mulighet til å sende spesialstyrkene våre/spørre amerikanerene om de kan sende sine. "Setter dere våre borgere i fengsel, invaderer vi". Nah, ikke helt sikker på om det er veien å gå heller... Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 FSK har da mulighet til det. Det er ikke bare å sende FSK eller MJK. Det sitter ganske mange nordmenn i fengsel i "den tredje verden" (verden sør for Kristiansand). Riktig, Norge vil aldri kunne sende styrker til Kongo for å løslate disse to. Diplomatiske midler er det eneste alternativet, men nå har Kongo lagt lista på et nivå som minner om barnehagen, 3 000 000 000 000,- : «Hvis du ikke spiser to spader med sand kommer jeg til å tisse på deg.» Lenke til kommentar
mathos Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Det smartere alternativet vil nok være å true med å stoppe bistandspengene. Mesteparten av bistandenden ender uansett opp i korrupte lommer, og de vil nok beholde dem. .. så får styresmaktene heller si at Norge Nasjonen har brytt ut fangene, og redde ansiktet. EDIT: Morsomt at det plutselig er okei å kalle afrikanere for apekatter nå..? Endret 27. august 2009 av mathos Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det smartere alternativet vil nok være å true med å stoppe bistandspengene. Mesteparten av bistandenden ender uansett opp i korrupte lommer, og de vil nok beholde dem. .. så får styresmaktene heller si at Norge Nasjonen har brytt ut fangene, og redde ansiktet. Enig i stopp av uhjelp, men Norge kan ikke ha det på sin kappe at vi har brutt ut fanger. Over til gjetting av utfallet: - Jeg tipper de får lang traff i Kongo og blir utlevert til Norge hvor de må sone 4 år. Next! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) FSK ville da ikke hatt noen problemer med dette, tror ikke våre venner i Amerika er for vanskelig og be om en tjeneste heller. Slenger du deg med som frivillig? Dette er bare urealistisk vissvass. Er nok uansett heller ingen "vinnersak" i internasjonal opinion å befri bajasser som er drapstiltalt og muligens ER skyldige. Stusser over at flere her inne sier plent nei til å betale en kompensasjon, men er villig til å ofre norske liv (selvsagt ikke deres eget regner jeg med) Endret 27. august 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hvordan skal vår knøttlille spesialstyrke gjøre det? Fly inn i helikopter fra... hvor? Skyte ned 10-20 vakter (med stor fare for å miste folk selv), sprenge opp låser, ta med fangene fra fengselet i Hollywood-stil og fly dem ut med Kongos luftforsvar i hælene, ja de har vel ett eller annet som kan skyte ned et helikopter. Eller skal de storme rettslokalet, skyte alle vaktene og andre som gjør motstand? Det er jo krig. Norge starter ikke en krig. Våkn opp, folkens! Kanskje hvis de hadde blitt holdt av tilfeldige terrorister/krigsherrer, men selv da ville det neppe vært aktuelt. Selv om FSK i seg selv er "bra" mann for mann, så har ikke Norge noe som helst apparat til en sånn operasjon. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Stusser over at flere her inne sier plent nei til å betale en kompensasjon, men er villig til å ofre norske liv (selvsagt ikke deres eget regner jeg med) Hvorfor kan det være, tro? Fordi det er et prinsipp at vi ikke betaler disse idiotene for det de har gjort. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Stusser over at flere her inne sier plent nei til å betale en kompensasjon, men er villig til å ofre norske liv (selvsagt ikke deres eget regner jeg med) Hvorfor kan det være, tro? Fordi det er et prinsipp at vi ikke betaler disse idiotene for det de har gjort. Jeg synes heller ikke den norske staten skal betale. Hva evt. private aktører finner på er en annen sak. Dog finnes det vel neppe nok interesse til å stable såpass store beløp på beina som man kan anta man må ut med i et kompromis + dette med prinsippet nevnt av forrige mann Moland og French kan kun håpe på et under skal skje. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Stusser over at flere her inne sier plent nei til å betale en kompensasjon, men er villig til å ofre norske liv (selvsagt ikke deres eget regner jeg med) Hvorfor kan det være, tro? Fordi det er et prinsipp at vi ikke betaler disse idiotene for det de har gjort. Jeg synes heller ikke den norske staten skal betale. Hva evt. private aktører finner på er en annen sak. Dog finnes det vel neppe nok interesse til å stable såpass store beløp på beina som man kan anta man må ut med i et kompromis + dette med prinsippet nevnt av forrige mann Moland og French kan kun håpe på et under skal skje. Jeg vill heller ikke at norge skal betale kravet! Hele oljefondet bare for at 2 nordmenn leker idioter? Nei takk, da kan de bare ha det så godt! (ikke vondt ment) Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (...)Dog finnes det vel neppe nok interesse til å stable såpass store beløp på beina som man kan anta man må ut med i et kompromis + dette med prinsippet nevnt av forrige mann Tror nok at 50.000 - 100.000 norske kroner plassert i rette lommer ville frigi disse to. Om jeg synes det er verdt det og at de fortjener det er en annen sak.... Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hvordan skal vår knøttlille spesialstyrke gjøre det? Fly inn i helikopter fra... hvor? Skyte ned 10-20 vakter (med stor fare for å miste folk selv), sprenge opp låser, ta med fangene fra fengselet i Hollywood-stil og fly dem ut med Kongos luftforsvar i hælene, ja de har vel ett eller annet som kan skyte ned et helikopter. Eller skal de storme rettslokalet, skyte alle vaktene og andre som gjør motstand? Det er jo krig. Norge starter ikke en krig. Våkn opp, folkens! Kanskje hvis de hadde blitt holdt av tilfeldige terrorister/krigsherrer, men selv da ville det neppe vært aktuelt. Selv om FSK i seg selv er "bra" mann for mann, så har ikke Norge noe som helst apparat til en sånn operasjon. PFFT. Er bare å sende inn Richard Skog, så er saken biff (forhåpentligvis bokstavelig talt for hans del) Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ang. det med FSK/MJK, så ville ikke de hatt noen problemer å løslate Moland og Frensh, men det kommer heller aldri til å skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå