Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg ikke kan fatte og begripe er hva som feiler norske nettaviser. Hvorfor åpner de ikke for diskusjon i denne saken. Agurknytt får man kommentere som man vil, men når det er en bananrepublikk som kjører en mikkemus rettssak mot norske gutter - ja da er det sperret. Håper en journalist leser dette.

 

De stoler vel ikke på sine lesere.

 

Bra vi stoler på våre brukere da ;)

Lenke til kommentar

Herrejemeni. Plutselig slo det meg at SV og Kristin Halvorsen muligens vil kjøpslå med Bongo fra Kongo for å komme til enighet. Hva gjør man vel ikke for å hjelpe et U-land? Her har vi muligheten til å strekke ut en arm og vise at rettsak er bedre en kule i hue ved pågripelse. De kjører full prosess, og vil sannsynligvis bare bli flinkere med tiden.

Lenke til kommentar

jeg foreslår at denne tråden flyttes til humordelen av forumet.

de påstår jo at vi skal gi de hele oljefondet vårt!

 

og så skal kongen komme å svare for seg!

disse gutta er jo helt på trynet! Jeg har alltid vist at utdanning samt det meste er i dårlig stand der nede, men her er det jo folk som er advokater som er helt på jordet!

nei nå må noen ta aksjon lengre denne parodien av en rettssak har gått for langt.

 

og om jeg tør spørre, om den norske stat og kongen ikke punger ut de 3000 milliardene hva skal de gjøre da? komme med hæren sin bestående av småbarn utstyrt med AK-47 som er mist 4 ganger så gamle som de? og slik som disse gutta tenker så starter de vel angrepet oppe på Finnmarksvidda midtvinters.

Lenke til kommentar

fun fact; 3030mrd er 50x Kongos BNP

 

Erstatningen tilsvarer nesten 50000kr per person i kongo.

 

Oljefondet er til sammenligning ca 2200mrd.

 

Kongo krever altså at hele pensjonskassa til Norge går til erstatning.

Endret av SASv2
Lenke til kommentar
Vel... aktor mener at det er Kongen som har sendt disse gutta ned til Kongo og da skulle det vel bare mangle om vi ikke sporenstreks bladde opp en 3 000 000 000 000,-?

Lederen for en annen stamme (kongen) har sendt en av sine soldater inn på deres territorium. Sånt blir det bråk av. :D

 

Men jeg tror faktisk at de tar denslags (bilde av Moland i gardeuniform) helt bokstavlig. (uheldigvis bar han forsatt også på dokument med kongens segl & våpenskjold)

Lenke til kommentar
Men jeg tror faktisk at de tar denslags (bilde av Moland i gardeuniform) helt bokstavlig. (uheldigvis bar han forsatt også på dokument med kongens segl & våpenskjold)

 

Forstår godt at han bar på forsvarets ID-kort. Pass er vel relativt ettertraktet der nede, særlig norske pass. Forsvarets ID-kort er langt mindre, og langt mer hendig. Vi skulle hatt et "minipass" eller statsID i samme format.

Lenke til kommentar
Syns det rett og slett er skummelt at apekatter (mentalt) får lov til å leke demokrati.

Ikke glem at f.eks. sammenlignet med Guantanamo der 98% etter 5-6 år hverken blir stillt for retten eller får vite hva de er anklager for, så er Kongo sånn sett overlegent hva gjelder rettsikkerhet. Verdt å påminne om kanskje. :)

Lenke til kommentar

Det snakkes om en internasjonal domstol. Hvilken er det? Menneskerettighetsdomstolen i Haag tar vel bare opp europeiske saker? De kan ikke akkurat avgjøre en drapssak fra Kongo. Afrika har visst sin egen domstol av samme type, men den er (naturligvis) ute av drift. Så hvor skal de to eventyrerne anke saken sin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Jeg syns staten Norge burde svare Kongo med at vi ikke vil betale, men at vi vil ha noen milliarder kroner eller så kutter vi all støtte til kongo AfSAUFHsaufhaafsafsafhahsudahsurhasurhsar

Lenke til kommentar

En annen ting; hvis Kongo har mottatt u-hjelp fra Norge er jo dette en fantastisk måte å takke for støtten og be om ekstra forsyninger. Håper at Norge kutter alle tråder mellom oss og Kongo og slutter å ha noe med de å gjøre.

 

Det verste som kan skje nå er at Regjeringen bøyer seg framover og maler en blink på rasshølet til vår nasjon og ber Kongo gjøre hva de vil, som en beklagelse for at en av våre landsmenn presterte å skyte en såpass viktig person som... en sjåfør.

Lenke til kommentar

Dersom Kongo hadde hatt et system i det heletatt i sin rettsal, så hadde tvilen kommet de tiltalte til gode.

Når det viser seg at det aldri har blitt gjennomført en obduksjon av avdøde sjåfør, hvilket betyr at han kan ha blitt skutt av hvem som helst og hvilket som helst våpen, de eneste bevisene de har er to bilder, samtidig som han de mener er bakmannen i Moland og French faktisk er en reporter i Drammens Tidene... Da er det faktisk en tvil tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...