Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

- Den norske

Kongen må svare

på påstandene!

 

Dette utsagnet fra aktoratet viser igjen hvor lite research man tydeligvis slipper unna med i det kongolesiske rettsvesen. En liten tur på wikipedia hadde avdekket hvor begrenset den norske konge er i slike sammenhenger...

 

 

*paralleler til lockerbie katastrofen* - nei dette er bedre enn formiddagstv!

Endret av Leeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guttene har selvfølgelig ingen mulighet til å betale noe som helst.

 

Hvis den norske rødgrønne søpleregjeringa bøyer seg i støvet for det korrupte regimet og en bøling gullgravere og hoster opp millionene.... Da blir jeg FORBAINNA! Så dumme er de vel ikke... ELLER? Hvis vi gir disse tullingene penger nå, så blir det vel en ny industri der nede å beskylde utlendinger for ditt og datt og dømme landene de kom fra til enorme erstatninger. I en del land foregår det allerede lignende ting, men ikke i den størrelsesorden.

Lenke til kommentar

Er nok like greit for Moland og French at de får slike summer plassert på seg. De er ikke verdt en krone død, og styresmaktene der nede tror vel kanskje den norske regjerningen er så dum. (Ryktene sier jo at vi er oppfattet som dumme i Romania. Kanskje noen har tipsen Kongoleserne også.)

Lenke til kommentar
- De to har aldri benektet at de fortsatte å kjøre i bilen uten tillatelse fra verken eieren eller sjåføren. Vi har ikke bare materielle beviser, men også intellektuelle, fortsetter advokaten.

 

Godt poeng. Hvis jeg blir skutt etter, skal jeg løpe og finne hjelpesjåføren og eieren (som har løpt vekk?), før jeg setter i bilen igjen. Mens vi blir skutt på.

Lenke til kommentar
Quote VG: Advokaten som representerer den sivile part krever over 120 millioner kroner av de to tilalte nordmennene og Norge. Det hevdes også at Kongen er involvert.

 

Denne saken blir bare bedre og bedre...

 

Hele saken er kort og godt ufattelig bra. Tillat meg å le av samtlige jurister i hele Kongo - om de kan kalles det. En så dårlig jobb disse gutta gjør skal man se langt etter. De uttaler seg om saker de ikke har greie på, uten å ha gjort hjemmeleksa si i det hele tatt. "Jurist" i Kongo er jo snart synonymt med "kriminell". Kriminelt dårlig på å gjøre jobben sin og å uttale seg i saker de burde kunne noe om!

 

Har du lest saken? hvorfor er du så sikkert at de har gjørt dårlig jobb? Twitter jurist!

Lenke til kommentar
Moland & French gjør det jo ikke lett for seg selv. De forbeholder seg retten til å forbli tause, og nekter å svare på spørsmål fra retten. Til det har dommeren uttalt at vel, da får vi la bakgrunn og bildebevis tale for seg selv.

Sant, det gjør jo at de garantert blir dømt. Men, som de selv sier, det blir de jo egentlig uansett. De kommer ikke til å uttale seg før saken blir tatt til en høyere domstol.

 

Spørsmål: Hva må til for at saken kan bli tatt til en internasjonal domstol? Kan de anke seg dit sånn uten videre?

Lenke til kommentar
Moland & French gjør det jo ikke lett for seg selv. De forbeholder seg retten til å forbli tause, og nekter å svare på spørsmål fra retten. Til det har dommeren uttalt at vel, da får vi la bakgrunn og bildebevis tale for seg selv.

De har vel tenkt å anke saken videre og håpe de når en litt mer seriøs rettsak. Er ikke noe vits å si noe i denne smørja. De er forhåndsdømt, og alt de sier vil sannsynligvis bare bli snudd mot de på en eller annen absurd måte.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

....Samtidig glede fordi vi har oppdaget dette komplottet mot Kongo av Norge.

 

- Så må vi stille oss spørsmålet: De kodede meldingene. Har vi grunn til å bekymre oss? Er det flere folk i landet som vil skade oss? Vi må fortsette å etterforske dette.

 

 

Kan nesten ikke vente på hva etterforskningen videre vil avdekke! Er Kong Harald egentlig desperat etter å skaffe seg en Tapir? Er det slik den norske regjering planlegger å løse boligmangelen i Norge? Når skal Hans Majestet Kong Haralds securitas for alvor rykke inn i den demokratiske republikken Kongo?

Lenke til kommentar
15.42: Statsadvokaten krever fem milliarder dollar - tilsvarende 30 milliarder norske kroner - i erstatning fra Norge.

 

 

HAHAAH. Gud, jeg ler meg ihjel!

 

Bruk heller de milliardene på å kjøpe nuke, og spreng heller Kongo til helvete, hvis de virklig mener dette fortjener de ikke en plass på kartet.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...