Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
metku har det meste :) , men jeg ville ikke gjort dette på et nytt dyrt skjermkort. Spesielt dette med maskeringa (danner enormt elektrostatisk felt når du river av tapen) og potensiell kortslutning gir meg frysnigner på ryggen. Les hele artikkelen nøye før du bestemmer deg for at dette er noe du vil ta sjansen på.
Lenke til kommentar

Dersom du har tilgang på ett termisk bilde av komponentet du skal lakkere, kan det være en fordel å se hvilke komponenter som blir ekstremvarme og holde seg unna de. Ellers ville jeg nok ha lagt på ett lag med "beskyttelses lakk for kretskort" som en får kjøpt hos biltema, før eventuell grunning og deretter lakken du skal bruke. Beskyttelseslakken kan loddes gjennom også, men kommer kun i klar farge.

Lenke til kommentar

Jeg er nå ferdig og lakke det.... Hovedkort + skjermkort + netverkskort....

Ble drit bra..... Maskerte bare over--> HOVEDKORT : cpu sokkel (SEF) , Ram slot, ide ++++++ alle di tinga og di fleste chipène.....

Nettverkskort : Lakka hele dritten utenom baksiden på kontaktintaket.

Skjermkort: maskerte kjøleribba + rambrikkene

Pc boota med en gang den og den funker fortsatt........ Lakke oxo strømforsyner (Ramma) til toweret....

Men bruk klarlakk over ellers detter det av så fort du får en ripe.....

Ellers takk for alle svar.....

Lenke til kommentar

Bilde kommer så fort jeg er ferdig med og lakke Toweret utvendig + front... Det er foresten serveren min jeg "Modder"..

Bruker "Airbrush"(Lakk sprøyte for hobby lakkering) fra biltema.... Konge bra til 90.- Så det blir bedre en boks lakka.....

Lenke til kommentar

Det er 2 metoder som er helt trygge, spesielt hvis man kombinerer de ;) Masker så mye som mulig, dvs alt/det meste av sorte chipper. Og selvfølgelig alt av slots, men ingen er vel så dumme at de glemmer det?Og bruk gjerne slik kretskortlakk til første strøk. I allefall hvis man har tenk å bruke metalic lakk. Sistnevnte kan nok føre til store problemer uten rett underlag...

Lenke til kommentar
tror det er slik beskyttelses lakk, mener ha sett det på biltema, transparang hinne som beskytter elektronikk. Hmmz mulig ha på en 10-12 lag slikt senke i vann tro? ...

hehe.. Send bilder vist du tenger på å gjøre det en gang! :D

Nja, tviler på jeg gidder hvis jeg ikke får tak i no gammelt hk ellerno

Lenke til kommentar

bruker fluriserende kulepenner. Rosa, orange og gul er mest effektive. Grønne penenr gir ofte lite effekt og jeg har enda ikke funnet blå penner som funker. Gå på en hvilken som helst bokhandel og se om de har penner som ser litt selv-lysende ut. De er som regel fluoriserende. Vanlige markørpenner funker dårlig for de smitter veldig lett av. Det greie er at hvis du ikke er fornøyd med resultatet er det veldig lett å vaske av med aceton eller isopropanol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...