Gå til innhold

Lego - for store og små...

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

Forleden var jeg hjemme hos gamlingen og fant et lass med gammel lego som jeg lekte med for mange år siden. Guttungen har vist sin interesse for legohylla i leketøysbutikken, så hvorfor ikke ta legoen med meg hjem og se om det er noe han kan leke med tenkte jeg. Joda, to søppelsekker med lego ble tatt med hjem i første omgang. Disse ble åpnet og saumfart. Det verste er at en haug med minner popper opp. I sekkene fantes det meste av lego som var i butikkhyllene for 20-25 år siden. Alt av teknikk, tog osvosv. Enden på visa er vel at guttungen såvidt får lov å røre legoen "min" og at det er jeg som leker med den og bygger opp gamle tog og togbaner. Tog har alltid vært svært, så nå blir sekkene saumfart ettter gamle "hard to find" deler og tog satt sammen.

Jeg må innrømme at jeg har blitt hekta, og må vel snart en tur i leketøysbutikken for å få noen av de nye togene i hus...

Ja, jeg er en sjuk mann...hehe...men gøy er det og :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lego kjenner da ingen alder :p Jeg syns de har produkter for enhver alder. Selv er jeg hekta på Technic og har gjort meg en fin samling det siste året. Har planer om å kjøpe meg en ny en ved neste lønningsdag. Dessverre tar det lang tid før det kommer ut nye modeller. :( Kanskje vi kan kan bruke denne tråden til å legge ut våre skapelser?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hehe godt og se andre har det gøy med legoen. min store drøm er å få kjøpt star wars sin death star og millenium falken i lego. hadde vært et fint prosjekt :D

for de som lurer så slenger jeg ut linkene

http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?...n=416&d=322 death star

http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?...n=416&d=322 millenium falken

denne kunne også vært noe :D

http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?...n=416&d=322

Lenke til kommentar
Lego Mindstorms NXT andbefales :thumbup: , har det selv, og skal lage et automatisert flipperspill.

Enig! Kjøpte NXT 2.0 i forrige uke. Veldig spennende! :)

Toys R' Us bør ha.

Med NXT-G kan du bygge dine egne programmer som kjører på selve "brick"-en, og med Microsoft Robotics Studio 2008 Express eller NXT# (som er mye enklere å bruke enn Robotics Studio for NXT) kan du bruke ditt favoritt .NET-språk til å lage programmer med. :)

Lenke til kommentar

Lego er den mest geniale leken som noen sinne er oppfunnet, imo. Jeg levde for disse byggeklossene når jeg var liten, og de har opp igjennom årene vært (og er fortsatt) en stor del av livet mitt. Lenge siden jeg tok dem i bruk nå, dessverre, skulle gjerne hatt mer tid til å virkelig sette meg ned og vie tiden min til det. Men om jeg får barn selv en dag så vil vel det være en ypperlig unnskyldning til å ta legoen fram igjen. ;)

Lenge siden jeg har kjøpt lego også, men det fikk jeg jammen meg lyst til nå. Den herlige følelsen av å bygge opp noe er noe som passer for absolutt alle aldre, og det er også det som har gjort lego legendarisk og udødelig. Bare synd barn nå for tiden bruker mye mindre tid på det, da ting som masse tv-kanaler og haugevis av tv-spill tar opp altfor mye av tiden deres. Mine eventuelle barn skal i hvertfall ikke slippe unna lego. :p

Lenke til kommentar
Lego Mindstorms NXT andbefales :thumbup: , har det selv, og skal lage et automatisert flipperspill.

Jepp! Fikk min første når jeg var 10 år, var utrolig spennende!

Etterhvert joinet jeg FIRST Lego League, du bygger en robot, som skal kjøre rundt på et bord og løse oppgaver. Var med i 4-5 år, vant hele konkuransen i Trondheim alle år untatt andre året vi var med.

FLL er utrolig spennende, og anbefales for alle mellom 10-16, kjenner du noen i den alderen?

Få de til å joine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...