Gå til innhold

vil ikke kalle det et utbrudd, men det får gå..

2ball_

Anbefalte innlegg

jah..

jeg satt her kl. 05.00 og hadde en utrolig skrivekløe. postet et par ting på forumet, men jeg følte jeg hele tiden sporet av og skrev mye mer enn det som var nødvendig.

så.. hva kunne jeg gjøre for å temme skrivekløen? skrive^^ jeg hadde absolutt ingenting å skrive om så jeg skrev bare tull hele veien, men etter en stund med konsekvent tasting følte jeg at jeg var ferdig.

ufattelig deilig. hørt på Neil Young hele tiden og bare skrevet. det er neggu ikke ofte jeg føler meg rolig. jeg vil ikke si jeg er direkte glad. jeg føler ikke så veldig mye i det hele tatt. jeg er bare ufattelig rolig og avslappet. og det er ekstremt deilig.

etter jeg hadde skrevet fra meg så jeg at det faktisk var blitt en del.

googlet meg frem til et online wordcount tool og til min store overaskelse hadde jeg skrevet 1217 ord! :p

jeg skrev om tilnærmet ingenting, men here jesus så delig det var.

vist det overhodet skulle være av en eller annen rar interesse for noen kan jeg poste skriveriene her.

takk for meg.. jeg føler meg herlig! :D

Edit: her kommer teksten.

dømm meg gjerne, men det er ikke mye gjennomtenkt. jeg bare skrev. gramatikkregler var ike førsteprioritet, da det ikke skulle "punliseres", for å si det sånn :p

Galskapen:

ja.. da prøver vi.

Noen ganger når jeg sitter våken midt på natten-som nå kl. 05.03- havner jeg i en slags "modus". jeg surfer rundt på intrenett finner noe jeg intreserer meg

for og begynner å tenke på saken. jeg tenker mye på denne tiden av døynet. når jeg er i denne "modusen". det er i denne situsjonen eller modusen, som jeg

så fint har begynt å kalle den, at tankene løper løpsk. jeg kan komme over et tema. jeg suger dette til meg og får en tankerekke. den bygger seg stadig

videre. en tanke fører til en annen og helt ut av det blå kommer det inn nye ting. ting jeg assosierer med det jeg nå sitter og tenker på. tenker jeg blå

kommer det inn tanker som himmel og blå volvo(vi hadde en blå volvo de jeg var liten). Det jeg finner så fasinerende er at om jeg sitter med et keyboard, eller tastatur(en takne leder til en annen)

tarnsformerer disse "tankerekkene" seg ut gjennom fingertuppene. jeg er åpen for det meste og åpner alle sluser. jeg har mye oppe i dette lille hodet mitt.

det er som om underbevistheten min på en måte "åpner" seg litt. det tyter ut fra ende til annen. ting jeg har brukt mye tid på og ting jeg har brukt mindre tid på.

ting jeg har brukt mye tid på og ting som har gjort intrykk er naturlig nok det som dominerer, men samtidig får jeg disse asoisiasjonene. ting som kommer "ingensteds fra".

nå lurer du kaskje på hva som var grunne til at jeg begynte å skrive alt dette tullet, i et notepad dokumet kl. 05.03 om natten(05.13, nå). vell som du

mest sansynlig har skjøt allerede har jeg en ekstrem skrivekløe. jeg har alle disse tankene og funderingene. tanker om universet og tanker om relegion.

nå har jeg ikke skrevet noe om relegion eller universet. dette er fordi det er ikke det som presser på mest. disse tankene kan jeg får utløp for på forum,

hos venner og i andre heftige diskusjoner som jeg setter så stor pris på. men det jeg skriver ned her er tanker som jeg ikke får "ventliert" like lett.

tanker om mine egne tanker.

jeg tenker over små ting jeg gjør ganske ofte. nå nettopp feks. tenkte jeg det var ganske lurt av meg å avslutte siste "avsnitt" på den måten.

den siste setninge blir lagt for seg selv ned på slutten av sitatet. på denne måten fikk den en egen betydning. det er også det siste man leser før

man tar den obligatoriske pausen mellom to avsnitt. jeg tenker at dette gir setninge et preg av å være litt mer viktig. den henger litt igjenn på en måte.

"tanker om mine egne tanker." den sverver der på en måte. vist man tenker over det slik jeg gjør i disse modus stundene mine. den får en slags poetisk mening.

den blir avslutning, underoverskrift og en poetisk og svevende setning på en gang. det er disse små virkemidlene som skiller en god tekst fra en dårlig tekst.

nå må du ikke tro at jeg på noen måte kaller dette en god tekst, men jeg prøver bare å si at slike setninger kan være viktige i en slik tekst som denne.

en tekst om ingenting og om mye. en tekst som vandrer fritt uten særlig mål og mening.

jeg kommer nå til å tenke at jeg nettopp kalte dette "en tekst". kaskje er det en tekst? nei.. jeg vil ikke kalle det en tekst. det er skriverier..

ja.. det var en fin tanke. det er skriverier. kaskje kan de bli en tekst, men det er ikke en tekst ennå. en "tekst" krever etterarbeid og "luking".

en tekst skal vel helst ha et mål også. noe den vil formidle. akkurat nå er ikke disse skriveriene det. men kaskje når jeg har holdt på en stund vil den får et mål.

kaskje vil den komme frem til en avslutning. jeg tenker nå at det er litt rat å tenke på; da jeg begynte første avsnitt kunne jeg ikke ane at jeg ville

havner her. her nede på siden. jeg har egentlig ikke kommet noe sted. nei.. det blir feil å si jeg ikke har kommet noe sted. jeg har skrevet i over 20 minutter.

jeg har kaskje ikke formidlet mye, men dette var heller ikke poenget. jeg føler jeg har "tømt" meg litt. den samme iveren etter å skrive om mine egne tanker er ikke like tilstdeværende som den

var for 20 minutter siden.

jeg føkler jeg er klar til å skrive OM noe.

vi fortsetter. det vil selvsagt være noe difust og uten mening, da dette er 100% improvisert og jeg skriver ned ting så snart de kommer til liv som tanker.

jah.. skirve OM noe, ja.

nå griper jeg fatt i det jeg har nært meg. jeg hører på musikk. noe jeg har gjort hele tiden mens jeg har skrevet disse "skriveriene", denne "teksten".

jeg hører på Neil Young. jeg valgte å sette spille listen til dette da det god musikk og det har en roende effekt på meg. jeg finner også at det hjelper

meg med konsentrasjonen. kaskje det hadde vært en tanke å høre Neil Young på Eksamen til neste år? om dette i det hele tatt er lov. musikk hadler for meg mye om følelser.

jeg kan og bruker musikken til å fremm følelser i meg selv. jeg føler jeg kan bevare følelsen og på samme måte som jeg nå skriver å for å temme

skrivekløen, temme og "bruke" disse følelsene. Neil Young får meg som sagt rolig og konsentrert. jeg tenker ikke så mye på ting rundt meg, selv om den

fluen som flyver rundt her er irriterende. jeg klarer å overse den. feie den vekk om det er nødvendig og returnere til skriveriene mine. på samme måte

bruker jeg andre musikk sjangere til å temme/slippe løs andre følelser.

personlig liker jeg rock, metal og deathmatl. sistnevnte er kaskje den største "springkilden" for en av mine streksete følelser. sinne.

jeg kan være ganske så temprament full og er av typen som stenger følelser inne. jeg kan få voldsomme raseriutbrudd, men disse varer skjeldent

mer enn et par sekunder. jeg tar tak i meg selv og stenger dem inne. men følelser trenger å få utløp av og til. da fungerer det som en slags terapi på meg

å få sluppet løs disse følelsene gjennom musikk. gjennom andres musikk, ja, men musikken spiller på følelser(den formuleringen likte jeg) jeg kan kjenne meg igjenn i.

jeg føler faktisk at dette holder for nå. jeg liker ikke å bare løpe fra noe slik som dette, men det kommer nok ikke til å gå noe sted alikevell.

kaskje jeg kan lage flere slike skriberier senere? kaskje jeg kan lappe dem sammen og trekke ut ting her og der. muligens skrive en bok en dag.

jeg hedde likt det. å skrive en bok...

ok.. dette var litt sykt: Number of words: 1198

men svarte så godt det var å skrive fra seg..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Number of words: 1217

:!:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å love at jeg leser alt så er jeg nysjerrig på hva som ble skrevet.

Har hatt slik skrivekløe selv, og ting blir gjerne litt lengre enn hva man skulle tro :p

edit: Ser du har postet det nå, og siden morgenkvisten ikke bydde på noe bedre måtte jeg bare lese alt. Vet ikke helt hva jeg skal si, kan ikke kritisere teksten da det ikke er en tekst, som du sier :p Gøy å se hva som vandrer rundt i andres hoder.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Endret av Lund :*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...