nor50 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Har kjøpt denne: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10574337 Onnto DataTale 4-Bay RAID System (RS-M4QO) Raid er jeg ikke godt kjent med. Har 2 disker i nå, 2 stk 1.5 TB Seagate. Skal og ta ut 2 like disker fra en PC og sette i. Jeg skal ha den som 2 nå, senere 4 separate disker. Hva skal den stå på da? Raid 0/1/5+HootSpace/0+1? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det spørs hva du er ute etter det da. Fart med lite pålitlighet (Konker en disk så konker alle datamessig og dataene dine er tapte) En liten blanding med toleranse for disktap eller maksimal beskyttelse mot datatap men med plass og skrivehastighet lik en disk. RAID Nivåene er beskrevet i RAID guiden's første post. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Det spørs hva du er ute etter det da.Fart med lite pålitlighet (Konker en disk så konker alle datamessig og dataene dine er tapte) En liten blanding med toleranse for disktap eller maksimal beskyttelse mot datatap men med plass og skrivehastighet lik en disk. RAID Nivåene er beskrevet i RAID guiden's første post. Trenger mer info... Med oppsett som Raid 0 finner jeg på en måte 2 disker med disse 2 1.5 TB diskene i. Når jeg aktiviser de, får jeg en disk på rett over 2 TB og de resterende GB'ene på "den andre disken" finner jeg ikke igjen. Så setter jeg boksen til Raid 5, men da får jeg ikke initialisert diskene... Så jeg trenger mer hjelp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå