Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Minikabinett + hardware?

Anbefalte innlegg

Minikabinett + hardware?

Jepp, da skal jeg gå til innkjøp av et minikabinett (går fra monsterdata til minidata).

PCen skal lett kunne dra Counter-Strike: Source på stabilt 100FPS, og holde seg

kjølig nok over lengre tid slik at den ikke dropper kraftig mot slutten av demoer

i viktige matcher osv.

Kabinettet må også være av veldig god kvalitet, siden jeg skal

ta den med på mange LANs og bootcamps i løpet av høsten og utover våren.

Utseende spiller jo såklart også en rolle, men kvalitet teller kanskje litt mer. Så lenge

det ikke ser helt fjortis ut, så går det vel greit.

Den skal huse ganske varmeutviklende hardware:

DFI LANPARTY P45

Intel Core2Duo E8600

Corsair TWIN2X4096 m/ vifte

Gainward GeForce GTX275

Asus Xonar DX/XD

WesternDigital Raptor 74GB (OS + CS:S)

Seagate Barracuda 500GB (filer)

Nec AD-7220S

Chieftec 700W (modulær)

PS! Om noen har forslag til annen hardware, gjerne billigere, så si ifra!

Så, jeg trenger tips til gode minikabinetter som støtter MicroATX, og de selges i Norge,

kaaanskje Sverige om kabinettet er bra nok.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec P180 Mini er et lekkert m-ATX-kabinett. Det er stilrent og pent, har god byggekvalitet, god plass, fine løsninger innvendig, stille og kjølig. Det er dog litt stort og tungt i forhold til innsiden da. Har det selv og kan trygt anbefale det. :)

Vil du ha noe enda mindre, så har Silverstone en del bra kabinetter for m-ATX. Som f.eks dette. Eller så kan du sjekke ut Lian-Li sin a-ATX-kabinett.

Og angående HW, hva med et Radeon HD4890 og en billigere Intel CPU, gjerne E8400 som du lett kan klokke til E8600 hastigheter? Lydkort er heller ikke nødvendig med mindre du er veldig nøye på lydkvaliteten.

khaffner:

Nå skal jeg ikke kapre tråden, men jeg vil gjerne ha den lista. :dribble: Sikler etter m-ITX.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
khaffner:

Nå skal jeg ikke kapre tråden, men jeg vil gjerne ha den lista. :dribble: Sikler etter m-ITX.

Dette hovedkortet

Kabinett: Silverstone Sugo SG05

Ati Radeon 4870 512MB

Slim DVD-brenner

4GB DDR2-Minne

2.7GHz C2D

Mitt oppsett i stikkord ovenfor, er kjempefornøyd med ytelsen, spesielt med tanke på at den ikke er mye større enn en brødrister :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for kjappe svar!

Grunnen til at jeg ikke kan ha mITX er at de ikke støtter PCI-E (tror jeg?), dette er veldig nødvendig for at jeg skal ha stabil FPS i CS:S med litt sære tweaks osv.

ATI er heller ikke aktuelt, siden noen spesielle, dog viktige steder på maps i CS:S blir bekmørke, mens med nVIDIA kan man tweake på litt settings og få de helt lyse.

Et godt lydkort er ganske viktig mtp. at lyd har mye å si i spillet, lydkvalitet har ikke så mye å si, men lydlokalisering spiller en veldig stor og viktig rolle. On-board lydkortet som jeg bruker idag er desverre alt for dårlig på akkurat det, men jeg tror det skyldes dårlige drivere.

462647.jpeg

Nytt, bedre oppsett til en ganske fin pris! Kommentarer er hjertelig velkomne.

Håper på raske svar igjen - selger unna min nåværende PC om en dag eller to, og før det må jeg ha bestilt den nye PCen.

Lenke til kommentar

Lanbox er et greit m-ATX-kabinett det. Hadde det selv før. Er dog litt knotete å få det ryddig og sånt da. Vet ikke om et GTX260 passer i det, men 8800GTS passet hvertfall. Ellers ser jo oppsettet greit ut, utenom at jeg ville erstattet raptopen med en WD Black på 500GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...