Tycop|z Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Heisann! Hva er broadcast adressen for noe? Finnes det et annet ord for det, slik at jeg muligens skjønner det? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Ipen din med 255 som slutt verdi..... Har sagt feil før, kan si feil igjen... Men tror det skal være slik.... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Heisann! Hva er broadcast adressen for noe? Finnes det et annet ord for det, slik at jeg muligens skjønner det? Grovt sagt: Broadcast adressen sender forespørsler til alle maskinene på nettverket, i motsetning til vanlig trafikk som sender forespørsel til en bestemt maskin. En direkte oversetting til norsk vil vel være noe sånt som "kringkastings-adresse"... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Dette er egentlig feil sted å spørre, men kort sagt er den en ip som alle nettverkskort svarer på.. det er den siste addressen i subnet'et og behøver ikke å slutte på 255, men avgjøres av subnet-mask.. Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Må jeg definere den selv, eller tar maskinen seg av det? Evnt. hvordan definerer jeg den? Trenger jeg den for f.eks. å koble til Nettet? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er alltid den siste adressen på subnettet ditt. Hvis subnet mask'en din ser slik ut: 255.255.255.0 vil broadcast adressen din være xxx.xxx.xxx.255 (xxx.xxx.xxx = de første tre oktettene fra ip adressen din) Du trenger forsåvidt ikke å vite denne adressen da det er ip-protokollen (som er den ene delen av tcp/ip) som tar seg av å finne ut hva den er. Ps. Det er også definert en broadcast adresse for nettverket ditt, unasett hvilket subnet du sitter på (som ikke er logisk ip). Det er 244.0.0.1. (Det er alstå det samme som xxx.xxx.xxx.255) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå