NightFlare Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Hei! PC`n min klikket her om dagen. Tror den var overopphetet, plutselig smalt det og PSU/strømforsyningen var glovarm. Jeg har nå fått ny PSU, men pc`n starter ikke allikevel. Den grønne LED`n på HK lyser. Når jeg kun kobler til 24-pin kabelen, men IKKE 4-pin til CPU (ATX12V), da starter den (viftene begynner i alle fall å gå). Hva er problemet? Er HK defekt eller er det noe med CPU? Takker for all hjelp! Endret 5. august 2009 av NightFlare Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Har du en annen CPU å prøve med? Evt prøve å ta ut hovedkortet og se om 4-pin tilkoblingene bak er kortsluttet / smeltet. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Har du en annen CPU å prøve med? Evt prøve å ta ut hovedkortet og se om 4-pin tilkoblingene bak er kortsluttet / smeltet. Har ikke noen annen CPU nei. Vil jeg se om den har kortsluttet om jeg kikker på baksiden? Hva er mest sannsynlig? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 At du har stekt CPU og / eller RAM, eller at 4pin-tilkoblingen kortslutter noe. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hadde et problem med min PC som gjorde at den bare slo seg på når 4pins kontakten var ute, så jeg tok ut og inn prosessoren og det fungerte.. Så det er godt mulig det er CPU`en din som har tatt veien til Prosessor-himmelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå