atwater Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hallo. Har søkt stipend og fått det innvilget, men det jeg lurer på er om jeg kan bruke de pengene til hva jeg vil? Starter på VG1 nå til høsten, så dermed er er veldig usikker.. Kom over dette, men vet ikke om det er pålitelig :S "Stipendpengene er ment til å dekke skolebøker og annet materiell du trenger. Lånekassen sjekker imidlertid ikke hva du bruker pengene til. Det er uansett slik at dersom du har mye fravær eller slutter på skolen, vil Lånekassen stoppe utbetalingene og eventuelt ha rett til å kreve pengene tilbake eller gjøre stipendet om til lån." Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 stemmer nok det du ahr hørt der ja. nå får en vel låne bøker på vidregående (iallefall her) og slikt, så blir mye matpenger og annet utovet året på de som har stipend vet jeg. ikke fått invilget før i år selv. du kan bruke de på hva du vil, men regner med foreldrene dine sier du får betale skolemateriellet selv når du får stipend + eventuelt bærbar pc. fortsatt ofte penger til overs. det er nok også riktig med at de kan ta de tilbake, men dette er vel i tilefeller som at du har enormt mye fravær fra skolen eller du slutter på vidregående skole midt i skoleåret eller lignende. lykke til og kos deg med stipend pengene dine. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Du bør skjekke om lånekassen vil ha skirftlig bekreftelse fra deg for å bekrefte at bankkontoen du har oppgitt virkelig er din. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Chris93: Man får med et gjeldsbrev eller hva det heter når man starter på skolen... Der står all informasjonen man la fra seg under søknaden til stipend der i blandt annet kontonr.. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 riktig, du får et brev du skal svare på når du starter på skolen. dette er vel også for at de skal se du møter opp første dagene (må møte første dag for å kreve plassen du har fått) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Mine gikk til 360 og HiFi xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå