Gå til innhold

Skal i begravelse...


Anbefalte innlegg

Er det svart skjorte som gjelder under dressjakka?

eller kan jeg gå med hvit også?

 

Må dressjakka være svart uten striper på?

eller går det ann med en svart dressjakke med striper?

 

Liker å gå med skjorta utenfor buksa..og dressjakka åpent..til vanlig.

Burde jeg putte skjorte nedi buksene og knappe igjen jakka?

 

skal man ha med blomster til en begravelse?

Endret av rambo555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kle deg ordentlig i en begravelse.

 

Greie retningslinjer:

- Svar, navy eller mørk grå dress, diskrete striper går fint.

- Svart eller hvit skjorte som skal være kneppet hele veien og puttet ned i buksen.

- Slipset bør være svart eller burgunder, men ved spesielle anledninger kan annet passe for å hedre avdøde.

- Pene svarte sko.

 

Hold deg unna mønstrete plagg. Selv om folk flest bryr seg lite om hva andre har på seg i begravelser med mindre det er hawaiiskjorter eller liknende, ville jeg følt meg ukomfortotabel hvis jeg skilte meg ut klesmessig i en begravelse.

 

Ref.

Memorial%20Service%20Michael%20Jackson%20Draws%20Thousands%20iHri7PXOlTol.jpg

Svært spesiell situasjon, i de fleste begravelser vil dette ikke være passende i mine øyne.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Det mest korrekte begravelsesantrekket er jo sort dress, hvit skjorte, sort slips, sort belte og sorte sko. Tilbehør, som klokke, mansjettknapper, slipsnål og beltespenne skal helst være sølvfarget, men akkurat det er ikke en big deal, så lenge alt metall matcher. Skjorten skal selvfølgelig være innenfor buksen, og jakken skal helst være lukket når du står, men du kan åpne den når du setter deg. Ville ikke brukt dress med striper hvis jeg var deg, det passer dårlig i begravelse.

 

Små avvik fra dette er ikke så farlig, men hold deg unna alt for "glade" farger og mønstre.

Lenke til kommentar
Ble mørkeblå skjorte(i mangel på svart skjorte....Så litt corny ut med hvit skjorte.Er ikke på vei til fest heller!!

svart dress uten striper.

sort pensko

sort belte

sort slips

 

 

Jeg tror faktisk de fleste vill påstå at hvit skjorte er det vaneligeste i begravelse, men ble sikkert bra

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jeg tror faktisk de fleste vill påstå at hvit skjorte er det vaneligeste i begravelse, men ble sikkert bra

Jeg tror det er meget passende. Så lenge det ser riktig ut. Når hvitt ble "corny" som han sier er dette selvsagt en uting.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Vil nesten gå så langt å si at mørkeblå skjorte til en svart dress blir mer corny. Som fkm påpekte er det mest "korrekte" begravelseantrekket svart dress, hvit skjorte, svart slips etc. Mørkeblå isammen med svart er ikke akkurat den peneste farge kombinasjonen.

nå har ikke vi sett hans klær, da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...