Gå til innhold

Erfaringer med AoC på høy grafikk, i forhold til hardware

Anbefalte innlegg

Hei!

Er noen her som kan kjøre age of conan med alt på full guffe i dx10, uten at det er fps lagg? Og om det i det hele tatt er mulig og kjøre det på full guffe, med dx10 i windowed mode?

Skjønner at det kan vere litt vanskelig i sieges, men i alle andre situasjoner, raid, old tarantia, mini games osv.?

Lurer litt på og kjøpe meg ny pc, og trenger derfor litt erfaringer fra dere her på forumet :)

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei!

Er noen her som kan kjøre age of conan med alt på full guffe i dx10, uten at det er fps lagg? Og om det i det hele tatt er mulig og kjøre det på full guffe, med dx10 i windowed mode?

Skjønner at det kan vere litt vanskelig i sieges, men i alle andre situasjoner, raid, old tarantia, mini games osv.?

Lurer litt på og kjøpe meg ny pc, og trenger derfor litt erfaringer fra dere her på forumet :)

Takk for alle svar!

Med mitt skjermkort, GTX260, så halveres fps'en hvis jeg starter aoc i dx10, dvs til rundt 35 i "öppna landskap". Old Tarantia orker jeg ikke teste i dx10 engang. Er det bra med folk der, ligger jeg på ca 35 fps i dx9 :)

Nå er riktignok driverne mine ikke helt nye, så det er mulig det vil bli litt bedre hvis jeg oppdaterer dem, men foreløpig kjører jeg kun med dx9. Synes ikke det var så himla mye forskjell i grafikken alikevel. Og denne dx10-klienten er vel heller ikke skikkelig optimalisert enda.

Skal du har noe særlig guffe med dx10, så bør du nok kjøpe et bedre skjermkort enn gtx260, ihvertfall. Har en kompis som kjører dx10 med gtx280, og ifølge han går det helt greit, med ca 50-60 fps de fleste steder.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg nevne at jeg ser ikke spesielt mye på FPS, men jeg har kjørt DX10 konsekvent siden release av den, aldri brukt DX9 igjen.

Jeg har Core 2 Duo 8400, 8 GB RAM, GTX260 (gamle versjonen) og det største problemet jeg har er det trådløse nettverket mitt (lag og DCs) :S

Lenke til kommentar
Jeg kjører AoC på fullt, med DX10 uten lag! Men min PC kosta 14.000, og er laga av en fyr fra Oslo... So... LUCKY ME! :D

Hvilken prosessor arkitektur bruker denne "fyren"?

Skulle gjerne hatt noe lignende selv til mitt CPU-verksted.

Fra spøk til.. alvor:

Age of Conan med DX10 krever en del, men du kan jo prøve det offisielle forumet. Får sikkert en del svar der.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm.. Sitter med 4gb okei ram, 250gts, og amd 6400+ 3,2ghz. Kanskje på tide å resette maskinen installere win7 og teste DX10.

Har hørt at det performance ikke akkurat er optimalisert enda, men det jobber funcom forhåpentligvis med. Er vel nesten fortsatt i testfase tror jeg! Dem spør jo fortsatt om tilbakemeldinger til DX10 på forumene sine. Kanskje til update 6 =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Kjører helt greit med alt på high og DX10. Enkelte raidbosser så må jeg skru av particles. Virker faktisk som om CPU har en del å si, siden jeg lægga som fanden når jeg hadde Phenom Quad 2,7ghz CPU. Har bygga om en del nå siden jeg har en nevø som skal arve min gamle rigg :p

Specc;

AMD Phenom II X4 965 AM3 3,4Ghz

8gb 1800mhz ram

ATI Radeon HD3770x2 skjermkort (byttes nå mot ett HD5970 2gb ram)

Kjører i Vista 64, skal bytte te Win7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...