tommy_sn Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hei Noen som har noen gode tips ved bruk av speilrefleks og briller..kan være kinkig å se i søkern med brillene på..kan jo selvfølgelig ta de av og justere søkern klar, men greit å slippe.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det går helt fint å bruke briller med diopterjusteringen på kamerahuset samt Nikon DK-17M montert. Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg tror nesten du får ta en tur i butikken selv og prøve. Det er beste løsningen. For meg har det aldri vært noe problem med Nikon D70, DF200, D700 kombinert med briller og kontaktlinser. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Så det er en fordel med en "forstørrer"? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Så det er en fordel med en "forstørrer"? Jeg syntes det på D2x (crop format), ikke sett behovet på D700 og gamle analoge speilreflekser som har mye større søker. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det går helt fint å bruke briller samtidig som man ser i søkeren. Jeg foretrekker uten briller, derfor tok jeg LASIK operasjon for nesten ett år siden. Bare 2 avdrag igjen så er synet betalt Kostet meg 22000kr. og jeg fikk en fin tur til Praha. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Du er helt brillefri? Ingen "bivirkninger"? Hvor mye fikk du korrigert synet? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Helt brillefri. Hvertfall i 10-15år til lesebriller må anskaffes. Hadde ikke mye feil, husker ikke om det var + eller -, men rundt 1 var det og vindskeive hornhinner. Det var noen i gruppa som hadde -6 og ble helt bra. Det var også noen som ikke ble 100%, men det er p.g.a. av man får ikke bedre syn enn det man gjør med briller. Ser du 70% med briller så får du 70% etter operasjon. Men du slipper briller:) Angrer ikke ett sekund. Billig, bra, bedre enn i Norge og en kjempefin tur med en gjeng med koselige mennesker. Det tok ikke mer enn 5min. fra jeg la meg ned på operasjonsbordet til jeg stod opp med ferdig opererte øyne. Jeg så fint bortsett fra all væsken(tårer/saltvann) jeg hadde i øynene. 6-8 timer etter operasjonen hadde jeg kontrollen, da så jeg 100%. Jeg brukte Lasikreise.no, ser de har byttet fra Praha til Riga. Men det er samme teknologi, Femto lasik. Her ser du hvordan de gjør det. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ville ikke tatt en LASIK bare for å kunne se bedre i søkern Brukte briller før, hadde ingen store problemer med å se inn i søkern. Venter med synskorreksjon til det kommer en flapløs utgave ^_^ Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Å bruke over 20K for å se bedre i søkeren er bare dumt. Men det er godt å slippe briller. Hvorfor vente på flapløs kirurgi? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Det var noen i gruppa som hadde -6 og ble helt bra. Jeg hadde -7,5 på begge øynene da jeg tok det i 1997, og jeg er fremdeles helt bra. Dvs, det gikk litt til helvete, men det endte godt. Jeg fikk matforgiftning dagen etter første operasjonen, noe som resulterte i infeksjon i såret på øyet. Jeg var nr to i Norge som fikk den tvilsomme æren, av over 10000 operasjoner. Hadde infeksjonen gått inn i øyet, hadde de vært nødt til å fjerne øyet mitt. Jeg hadde blitt innlagt hadde det ikke vært for at mine foreldre begge er lærere og hadde sommerfri akurat da, og kunne ta seg av meg. Det gjørde så vondt at min far måtte spikke en pinne til meg, som jeg kunne bite i. I alle fall fikk jeg antibiotikadrypp på øyet hvert tiende minutt i ti døgn, og tilbragte ti døgn i et 100% mørklagt rom. En av de ti dagene var min 24-års-dag. Uansett, det gikk bra til slutt, og jeg slapp til og med å operere på nytt. Lyspunkter glir litt ut på mørke bakgrunner når pupillen utvider seg ut over det opererte området, men bortsett fra det ser jeg som en ørn. Nå, 12 år senere, kan jeg fremdeles kjøre bil uten briller (dvs, jeg hadde kunnet det om jeg hadde hatt sertifikat da). Prisen? 500,- for første konsultasjon og 12000,- for første øyet. Andre øyet fikk jeg gratis, men det skulle ha kostet 10000,-. I Bergen. EDIT: Var det verdt det? Ja, uten å blunke (so to speak). Endret 9. august 2009 av Aetius Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ville ikke tatt en LASIK bare for å kunne se bedre i søkern Brukte briller før, hadde ingen store problemer med å se inn i søkern. Venter med synskorreksjon til det kommer en flapløs utgave ^_^ Det finnes jo, men det tar lenger tid før synet blir helt bra igjen, synslaser.no bruker bare den metoden, da fjernes jo risikoen for alle bivirkninger tilknyttet flap. Jeg greier meg helt fint med briller og kontaktlinser av og til jeg da og kommer ikke til å ta noen slik operasjon fordi jeg har veldig store pupiller. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 ... Hørtes ikke bra ut Litt annen teknologi idag. Jeg fikk operert begge øynene mine på under 5 min. Ingen kutting, alt foregår med laser. Det var ubehag første døgne og noe ubehag den første uken p.g.a. høyere ISO en normal Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg anbefaler denne: http://www.synslaser.no/filarkiv/File/Nordlys_25.10.08.pdf Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Finnes det noen slags "brillestyrke" søkerforlenger til å sette på en 500D? Klarer ikke finne noe fornuftig...bare EP-EX15II.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå