Mokrish Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Heisan. Jeg lurer på om noen her vet om det er mulig å kode en nettside slik at den viser en bestemt ting om man kommer dit via en link fra en annen adresse som jeg også kontrollerer, men viser noe annet om man kommer til nettsiden på alle andre måter? Et eksempel på hva jeg mener: Du besøker www.sau.no og der står det at 'Sau blir spist av bl.a ulv'. Brukeren trykker på ulv og kommer til www.ulv.no. På ulv.no står det at 'Ulv spiser blant annet sau' og 'Du kan også se de sammen på sauogulv.no' Hvis den samme brukeren hadde besøkt ulv.no på en annen måte enn fra sau.no så ville det kun stått 'Ulv spiser blant annet sau' og ikke noe link til sauogulv.no. Er dette mulig for meg å kode inn om jeg har to nettsider jeg har lyst til å linke mot hverandre? Mvh Mokrish Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Det du er ute etter er refereren. Programmerer du i PHP kan du ta ta en titt på $_SERVER['HTTP_REFERER']. Endret 5. august 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå