Stooge123 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hei Jeg tenkte å ha en musikkavspiller "fast" i stua for å kunne spille av musikkfiler (mp3-format holder). Fra før har jeg en Xbox360 og en dvd-spiller, men dette blir for tungvindt siden man må ha på tv'n for å kunne velge sanger(xbox, dvd-spiller har ikke mulighet for nettverk eller usb). Jeg har også høyttalere fra før så det er uaktuelt å ha et nytt stereoanlegg til å spille av filene. Tenkte først på squeezebox, men etter det jeg forstår må denne ha en påslått pc for å spille av musikk. Hadde vært greit hvis den kunne tatt filer rett fra usb-disk. Altså. Er det noen som har en mening om hva jeg bør velge? Jeg har prøvd å lese litt rundt på nett for å se hva de ulike kan tilby. Absolutte krav: - mulighet for over 16GB med lagring(inter,ekstern,intern+ekstern. Uaktuelt med Zen sin funksjonalitet med at filene ikke finnes under samme meny) - mulighet for å kunne spille av musikk samtidig som man bruker strømforsyning (så noe om at usb-kontakt ble brukt til lading så jeg bare nevner det for sikkerhets skyld) - spiller med nødvendig ekstrautstyr (minnekort, strømadapter osv) må koste under 1500,- helst enda mindre. - ikke nødvendig at pc er på for å nå musikken (må ha internminne eller mulighet for ekstern disk/minnekort) - mulig for kona å håndtere Generelt: - Tenkte den skulle henge på veggen så om den har litt størrelse og ser pen ut (ala Zen) gjør ingenting - ok musikkvalitet. Har hovedsaklig filer i mp3-format (128-320kbit/s), men litt bedre enn pc-høyttalere - bruker hovedsaklig Windows, men ingen problem med linux heller hvis det finnes noen som krever det. Dette gjelder overføring av filer, ikke streaming - Dock er pluss Kjekt å ha, men ikke avgjørende: - Videoavspilling er pluss - Spillmulighet er pluss - Wifi med youtube/internetradio osv er pluss I utgangspunktet ser det ut for meg at Creative ZEN X-Fi 16Gb WiFi er det som passer meg best, men liker ikke det at sanger på minnekortet ikke blander seg med de i internminnet. Andre synspunkter mottas med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå