Gå til innhold

Ny pc - resultater


Anbefalte innlegg

Etter forespørsler i tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135149 poster jeg resultater fra mitt nye oppsett. For å gjøre en lang historie kort ble det i7 920, 6gb ocx xtc platinum 7-7-7-24 1600mhz, og EVGA 285GTX FTW Sli.

 

Har vært i hardware-heaven de siste dagene. Jeg la merke til at jeg fikk en D0 stepping prosessor, og fulgte rett og slett gigabytes guide til oc - kjører nå stabilt @ 4Ghz og 60C etter loop med 3dmark. Noe jeg må si meg svært fornøyd med , særlig når jeg har boxed vifte?

 

Etter andres resultater er dette sykt, så jeg lurer på om jeg enten har sinnsvakt flaks, eller om jeg har noe feil i hw monitoren... 3dmark06 endte på 25.300. Har ikke store forhold til ting om dagen, da jeg brukte dette sist var de 3dmark03 eller 4, og har ingen referanser, men forstår at det er meget bra. Skal se om jeg får klokket kortene mer for å dra den litt videre. Forøvrig satte jeg viftene til skjermkortene til 100% (fly som letter) og lurer på om det finnes noen 3. parts vifter som er bedre og stille?

Tilbakemeldinger på score, oppsett etc mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter forespørsler i tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135149 poster jeg resultater fra mitt nye oppsett. For å gjøre en lang historie kort ble det i7 920, 6gb ocx xtc platinum 7-7-7-24 1600mhz, og EVGA 285GTX FTW Sli.

 

Har vært i hardware-heaven de siste dagene. Jeg la merke til at jeg fikk en D0 stepping prosessor, og fulgte rett og slett gigabytes guide til oc - kjører nå stabilt @ 4Ghz og 60C etter loop med 3dmark. Noe jeg må si meg svært fornøyd med , særlig når jeg har boxed vifte?

 

Etter andres resultater er dette sykt, så jeg lurer på om jeg enten har sinnsvakt flaks, eller om jeg har noe feil i hw monitoren... 3dmark06 endte på 25.300. Har ikke store forhold til ting om dagen, da jeg brukte dette sist var de 3dmark03 eller 4, og har ingen referanser, men forstår at det er meget bra. Skal se om jeg får klokket kortene mer for å dra den litt videre. Forøvrig satte jeg viftene til skjermkortene til 100% (fly som letter) og lurer på om det finnes noen 3. parts vifter som er bedre og stille?

Tilbakemeldinger på score, oppsett etc mottas med takk :)

Føger faktisk guide får å overklokke :p du kan jo teste å øke BLCK enda mer (5+) og se kva som er stabilt :p

stresstest cpu / ram med occt ;) da finner du ut kva som VIRKELIG er stabilt :)

er nok mer å hente på å overklokke skjermkorta ;) kan da bruke riva tuner få å overklokke mer ;)

Dette viste du nok sikkert fra før men kom bare med ideer :D siden du har dette i OC forumet ...

Lenke til kommentar

Hei og hopp. Skal kjøre litt prime og tester i dag, og skal skaffe bilde som forespurt av resultat med alt...Forsøke å klokke skjermkortene litt og...

 

Spill er bare stas ja :)

 

edit : da er bilde tatt : post-7596-1249570964_thumb.jpg

 

fikk faktisk litt mer enn i går med moderat klokk - 20mhz på kjernene på skjermkortene...

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg åpen for innspill. Skal ha ny prosessor-kjøler uansett, da temp vil synke uansett. Samtidig lurer jeg på hvordan jeg skal kjøle de 2 GTX285 kortene. Arctic accellero er visst litt styr å tilpasse med ram-kjøling++, så vurderer å montere 2x120MM vifter på oversiden av kortene - noen som har prøvd noe slik (evt vet om noen gode 3dparts løsninger til kortene)?

Lenke til kommentar

Fikk klokket skjermkortene litt, til 750core, linked shaders (aner ikke hvor mye det endte på da) samt 1400mhz memory (2800mhz effektivt) Ingen artifacts i spill eller på flere runder 3dmark Vantage. Temp <80. Men det store spørsmålet. Har nylig kjøpt en corsair H50, og har montert den som anvist. Men har montert en ekstra vifte på andre siden av radiatoren, og lurer på, hvilke veier bør disse blåse?

 

Se bilde post-7596-1250091603_thumb.jpg Ikke mitt bilde, men samme som jeg har gjort...

 

Står at den som er festet i kabinettet skal dra luft inn i instruksene, men er kanskje den bedre å snu begge så de blåser ut? Temps er greie nå, men kunne tenke meg å senke litt til...

Lenke til kommentar

Bra resultat, men jeg er litt skeptisk til noen ting. Skal sies at jeg ikke har vært så mye borti 920 cpu'n, men har vært litt borti 45nm cpuene til intel. Du har boxed vifta, som er ræva for å si det pent. Jeg ville gjerne likt å sett 1 time med occt stresstest og tempraturer ifra real temp.

 

Ikke at jeg ikke tror på deg, men bare frykter programet du bruker til tempraturer ikke stemmer helt. Bra 3dmark06 score ! Skulle likte å sett den cpu'n med vannkjøling :)

 

Edit: Har tittet litt på det nå, og har sett flere som enten har mer mhz på samme volten som deg. Har også sett flere med 4ghz på ganske mye mindre volt. Virker som du har fått en syk cpu. Tror du kan komme endel lengere med den visst du setter deg litt inn i det. Evt bedre kjøling

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk akkurat mitt siste 285gtx (takk til Nizzen :thumbup: ) Ble desverre ikke et FTW til, men Evga Superclocked. Forskjellen er 675 mot 702 mhz på kjerne, + litt andre verdier på memory og slikt, men clocket kortet lett opp til nivået til de 2 andre :yes: . Kjører prosessor på 4.2ghz om dagen, og endte opp med P38.000 i 3dmark vantage. Skal tweake og klokke kortene litt, så klarer jeg sikkert 40k. Legger ved noen bilder av barnet mitt :!: :

 

post-7596-1254660943_thumb.jpg

 

post-7596-1254660959_thumb.jpg

 

post-7596-1254660965_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...