Gå til innhold

Annbefaling av kamera sekk?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan annbefale en kamerasekk?

Har Nikon d90 med batterigrep, sigma 70-200, nikkor 18-105, tokina 35-200(gaaaammelt), tokina 50mm, blits, og skal snart få et 28-70 eller 18-50 også. Så trenger litt plass, for greit å kunne utvide(Men ikke aalt for mye ekstra plass). Hadde vert greit med plass til PC også, men ikke noe man må ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har en skulderbag som jeg bruker til vanlig;)

Så det er når jeg skal ha med meg alt jeg sliter. Liker ikke alt for godt å pakke ned resten i en bag og pansre så godt som mulig med klær når jeg reiser++;)

Endret av Cramzler
Lenke til kommentar

De sekkene som spretter først fram i hodet er LowePro Fastpack 250 og 350. Har selv Fastpack 200 og i kameradelen rommer den alt jeg har i signaturen. 50-150mm f2.8 kan byttes ut med 70-200mm f2.8, når vi snakker påmontert. Nok plass. Fastpack 250 er tilnærmet like stor, men noe dypere grunnet rom for en laptop t.o.m 15,4".

Fastpack 250 vil romme (i kamerarommet):

- Kamera med batterigrep + 70-200mm

- 2 x opptil 15cm objektiver stående (ut fra ryggen)

- blits

eller

- Kamera med batterigrep + normalzoom

- 70-200mm liggende

- et annet objektiv opptil 15cm stående

- blits

250 eller 350 er altså ikke dyp/tykk nok til at 70-200mm kan plasseres på høykant/stikkende ut fra ryggen. Objektivet må altså ligge.

I Fastpack 350 vil du få lurt inn et ekstra objektiv på inntil 15cm i tillegg til listene ovenfor på 250.

Fastpack 350 høres ut som sekken for deg. Lowepro Fastpack er en serie med særdeles behagelige sekker, som heller ikke ser så ruvende ut i folkemengder. Trives veldig godt med min Fastpack 200 på ryggen. Dog angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke gikk for 250, slik at laptopen kunne blitt med.

Det flotte med disse sekkene er at du har et relativt romslig rom til andre ting også, f.eks en høstjakke, tykk genser, eller andre nødvendigheter som ikke er like lett å plassere i en sekk hvor 100% av rommet er satt av til fotoutstyr. Det hindrer likevel ikke en i å plassere fotoutstyr i dette topprommet dersom det skulle være behov for det.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Har Nikon d90 med batterigrep, sigma 70-200, nikkor 18-105, tokina 35-200(gaaaammelt), tokina 50mm, blits, og skal snart få et 28-70 eller 18-50 også. Så trenger litt plass, for greit å kunne utvide(Men ikke aalt for mye ekstra plass). Hadde vert greit med plass til PC også, men ikke noe man må ha.

Hmm, Jeg bruker en Lowepro Vertex 200 når jeg skal ha med meg alt utstyret.

Den blir sabla tung med alt som jeg har i, men det går fint an å bære det pga polstring og bærekomfort.

Ellers så bruker jeg en Flipside 400, Slingshot 300, en Kata 103 sekk ellers.

Bruker mest Flipsidesekken og Vertex sekken.

Andreas

Lenke til kommentar

Har Kata R-103. Bedre blir det vel ikke.

Pros : Plass til PC, regntrekk/solskjerming, kan bygges om innvendig, godt polstret, god komfort på lange turer, ekstremt høy kvalitet, veldig komfortabel ved skikjøring.

Den er lys GUL innvendig slik at det er lett og se hva som er der selv i tussmørket.

Cons : Glidelåsene er litt overkill i konstruksjon, (litt siliconspray gjør susen)

Kata R-103 gir jeg 100%. ((Canon 24-70/f2,8L får 80% til sammenligning))

Lenke til kommentar
Kata R-103 gir jeg 100%. ((Canon 24-70/f2,8L får 80% til sammenligning))

Er enig at Kata sekken er knall, problemet mitt er at jeg synes den blir for trang for min D3.

Men til en D90 etc så er den veldig bra. Brukte den mye når jeg hadde Canon 20D og 5D.

Brukte den forresten til Svalbard også om jeg ikke husker feil, fungerte bra der også i minus 20.

Andreas

Lenke til kommentar

Når du har kamera med batterigrep, så falt jeg for Think Tank Streetwalker Pro.

2 grunner:

Den tar også D3 med 300 f/2.8 på (ikke mange som tar det)

Den er god å bære, langt bedre enn en Lowepro jeg har.

edit - Den tredje grunnen er at den har plass for stort stativ.

Endret av arela
Lenke til kommentar

Du blander ikke - fastpack er en ordinær sekk med to skulderremmer samt mage- og brystbelte. Slingshot har en skuldderrem men i hvertfall Slingshot 200 AW (som jeg har) har en ekstra rem som kan festes nedenfra i bunn (ligger normalt gjemt i en lomme nederst bakpå sekken) og høyt oppe på skulderremmen. Den får ikke to skulderremmer av den grunn men 1 1/2 og den blir mer behagelig å bære, kjekt når man ikke trenger tilgang til kameraet i en periode.

Jeg har også en Fastpack 350 og det er en glimrende sekk. Samme konseptet som Slingshot hvor kameraet legges inn fra siden, men sekken har to skikkelige skulderreimer samt mage- og brystbelte. Og den har plass til laptop samt relativt god plass til andre ting enn fotoutstyr. Den rommer fint mitt EOS 50D med påmontert 70-200mm m/reversert solblender samt fire ekstra objektiver i kameradelen. Har også fint plass til diverse småting samt matpakke, termos ekstra yttertøy etc. Den er også behagelig å bære. Dette er den beste "kombisekken" jeg har funnet og jeg bruker den alltid når jeg er på tur i mer landlige omgivelser. Den kan også brukes som "slingshot" bag ved kun å bruke en skulderrem, da gir den (nesten) like enkel tilgang til kamera som Slingshot serien gjør.

Om jeg kunne valgt kun en sekk/veske blant de mange jeg har så ville det blitt denne. Anbefales for "allround" bruk! :thumbup:

Edit: En ting til. Jeg liker ikke sekker som er for enkle å åpne bakfra da man blir veldig utsatt for klåfingrete frekkasser i bymiljøer. Fastpack 350 har muligheten til å gjemme glidelåsen som gir tilgang til fotodelen bak en flik som festes med to hurtigklips. Ikke en 100% løsning men godt nok synes jeg da det gjør det vanskeligere og mere tidkrevende for de som måtte være "klåfingrete".

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...