Gå til innhold

3FY og 3MX på et halvt år?

Mikael89

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å ta 3mx og 3fy på bjørknes på et halvt år. Har ikke hatt fysikk tidligere, hadde 1mz eller hva det heter + noe matte i usa (algebra 2) og lurer på om dette blir for vanskelig/for kort tid? Må man være super smart for å klare dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klarer ikke 3fy hvis du ikke har hatt fysikk før, du må ha hatt 2fy eller tilsvarende.

Du klarer ihvertfall ikke 3mx uten tilsvarende 2mx, men kan hende algebra 2 i usa er det tilsvarende.

Alternativet er at du lærer deg 2fy på egenhånd mens du tar 3fy, og satser på at matten fra usa holder. Hvis du jobber mye hver dag med stoffet og du er interessert i fysikk og matte så kan det gå fint. Hvis du bare tar det for poeng eller for å komme inn på et eller annet studie så tror jeg du mister fokuset fort.

Lenke til kommentar

Hvis du er motivert, er ikke 2mx + 3mx + 2fy + 3fy på et halvt år noe problem. Jeg mener du får uttelling for andreklassefagene når du tar tredjeklassefagene. Det gjaldt i alle fall under R94. Nå skal vel du ta R2 og FY2 (altså kunnskapsløftefagene), men jeg tror det samme gjelder der.

Men du må være forberedt på mye jobbing. Det er normert til 20 timer i uka i et år, men med effektiv jobbing har du ikke noe problem med det om du setter deg ned 4-5 timer i uka i et semester. Det ville nok vært en fordel om du har noen som kan hjelpe deg når du står fast, eller noen å jobbe sammen med.

I alle fall, det er definitivt fullt mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...