Tommsern92 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Lurte på om det er tillatt med musikk i ørene mens man kjører moped, altså inni hjelmen? Jeg tror ikke det er lov pågrunn av at man ikke hører trafikken eller utrykningskjøretøyer. Hva mener dere? Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Har blitt stoppa 4ganger på moped av politiet og 3 av gangene så hadde je gpå musikk og 3av de gangene så started jeg samtalen med å si hæ så ikke vet jeg Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Ikke mer ulovlig enn å høre på musikk i bil vil jeg TIPPE. Men det er jo greit å høre litt av det som skjer rundt deg, spesiellt i bytrafikk. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kjører lettmc og gikk på en smell med akkurat dette i fjord sommer. Kjørt hjem fra jobb i shorts og t-skjorte, med musikk på begge ørene. Ikke merket jeg at Poltiet lå i rævva mi med sirener og skulle stoppe meg Men fikk nappa ut begge proppene før de kom bort. Slapp unna med en advarsel pga høy fart Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 er nok ingen direkte lover på det men det er vel en lov på at man skal kjøre forsvarlig. og man kjører IKKE forsvalig når man ikke hører noe fra trafikken. man må kunne høre sirener og slikt og trafikkbildet. så jeg vil si det ikke er lov pga det ikke er å kjøre forsvarlig Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er vel ganske sikker på at dette ikke er det sikreste du gjør. Jeg kjører med muskk på det ene øret når jeg kjører lang turer, 10-40min Lenke til kommentar
circa Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Har en kamerat som er døv, og han kjørte da moped i fire år. Kan jo hende at det sto på lappen da i tilfelle han skulle ha blitt stoppa elns. Uansett, jeg hører aldri bilene som kjører bak meg, blir bare litt skvetten da en bil plutselig triller forbi meg men så lenge du bruker speila dine så går det vel bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå