Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Forsåvidt enig der. Har aldri likt å bruke mobilen min som mp3-spilleren. Zune HD'en er med meg samme hvor jeg går. Skal bestille meg en Zune HD 64 gb Originals asap Selv om jeg ikke har lyst til å kvitte meg med min grønne Zune HD. hmm. Abonnerer du på noen channels forresten? Syns "Cardio - pop" og "Cardio - rock" passer bra når jeg jogger. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Selv kommer jeg nok til å holde meg til 32GB frem til neste generasjon selv om dette selvfølgelig blir litt smått på lengre turer. Nei, har ikke abonert på noen channels enda, foretrekker å sette opp egne spillelister på joggeturene bare for å være sikker på at det ikke dukker opp noe uventet ut av det blå. Men er det noen som har funnet en god løsning for å la flere maskiner dele ett mediebibliotek? Jeg har en server som pdd brukes utelukkende til torrents, og ønsker i utgangspunktet å la denne ta seg av nedlastingen i Zune også, men når jeg forsøker å la mine andre maskiner koble seg opp mot denne så blir det alltid ett eller annet problem. Enten så lager den uendelig kopier av spillelistene, eller så roter den til podcastene. Så om noen har funnet en god løsning på dette skulle jeg gjerne hørt hva dere har gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Firmware 4.5 ute nå Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Oppdaget nettopp at jeg kan laste ned musikk rett til ZuneHD-spilleren min nå uten å møte på noen som helst slags regionsbegrensning. Er dette noe som har dukket opp nå nylig, eller har det vert slik hele tiden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Tør påstå at det har vært sånn hele tiden. Altså å laste ned fra Zune Marketplace på Zune'n? Jeg mener det har fungert fra dag 1. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Ok, har ikke forsøkt det tidligere, men mente å ha lest noe om at de ikke hadde fått det til, men det er ihvertfall flott at vi kan gjøre det på denne måten Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Er Zune HD tilgjengelig i Norge? Og støtter den mange filformater, undertekster, og HDMI-output til TV? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Zune HD er for øyeblikket ikke tilgjengelig i Norge. Etter siste firmware-oppdatering er støtten for filformater bedre. Xvid og diverse. Undertekster er jeg ikke sikker på. Du må ha en Zune HD AV Dock for å få HDMI-ut (720p) Endret 22. april 2010 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hvorfor er det bare 720p på disse spillerne? Helt håpløst. Og opp mot 1000 kroner for en dock? Nei vet du hva... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Tegra-chipen støtter vel ikke mer enn 720. Bare 720p? Er det andre mp3-spillere som støtter 1080p? 90 USD er langt i fra 1000 kr. Du får den på Amazon.com til 70 USD = 414 NOK. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det begynner å komme spillere med 1080p, og en ny chip som ikke har kommet på markedet enda burde definitivt ligget litt i forkant. Det vil si, den ligger allerede etter siden TVer med 1080p-bilde har vært her en stund. Vanligvis ganger man prisen i USA med 10 for å finne ca.-pris i Norge. Jeg tenker naturligvis på prisen for varen i Norge, ikke over nettet fra USA. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hva er det du snakker om? - Hvilke spillere klarer å sende ut 1080p? - Hvilken chip er det som ikke har kommet på markedet? Og hvorfor snakker du om denne i denne sammenhengen? - Hva har det å si man får TVer med 1080p? Og hvorfor skal du ha ca. pris i Norge for ett produkt som ikke finnes i Norge? Om man skal ha ZuneHD eller tilbehør til denne så må man kjøpe fra USA, og da er det prisene der som gjelder. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 - Flere spillere som er ute i Kina nå takler 10890p - Tegra er det vel vi snakker om her? - Når TVen støtter 1080p er det ønskelig at en spiller som kobles til TVen også støtter det, så man får så bra bilde som mulig. Utgangspunktet mitt for pris er selvsagt at den kommer til Norge, hvis den gjør det. Jeg kjøper aldri slikt fra utlandet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Tegra 2 støtter 1080p. Ser du egentlig forskjell på 1080p og 720p? Hvis du har stor nok tv, så gjør du kanskje det. Tipper en eventuell Zune HD2 vil bruke Tegra 2. Om den kommer til Norge er en annen sak. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 - Flere spillere som er ute i Kina nå takler 10890p - Tegra er det vel vi snakker om her? - Når TVen støtter 1080p er det ønskelig at en spiller som kobles til TVen også støtter det, så man får så bra bilde som mulig. Utgangspunktet mitt for pris er selvsagt at den kommer til Norge, hvis den gjør det. Jeg kjøper aldri slikt fra utlandet. - Så du sammenligner spillere som kommer ut nå medspillere som kom ut i Q3 i fjor? - Tegra sitter i ZuneHD ja, men som sagt så kom ZuneHD i fjor. Så å sammenligne den med brikker som kommer ut nå blir litt feil. "Tegra 2" (Den heter egentlig ikke Tegra 2, men er bedre enn "Next Generation NVIDIA Tegra") vil komme på markedet i diverse produkter som bl.a. Boxee Box iløpet av året. - ZuneHD er først og fremst en PMP og ikke en settopbox. Men de har gjort det mulig å koble den til TV på en enkel og gode måte. Isåfall er utgangspunktet ditt noe som ikke kommer til å skje. ZuneHD er bare tilgjengelig i USA og vil fortsette å være det i fremtiden også. Hva som skjer når ZuneHD2 kommer vet man derimot ikke enda. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Tegra 2 støtter 1080p. Ser du egentlig forskjell på 1080p og 720p? Hvis du har stor nok tv, så gjør du kanskje det. Tipper en eventuell Zune HD2 vil bruke Tegra 2. Om den kommer til Norge er en annen sak. Hvor stor må TVen være for å se forskjell? - Flere spillere som er ute i Kina nå takler 10890p- Tegra er det vel vi snakker om her? - Når TVen støtter 1080p er det ønskelig at en spiller som kobles til TVen også støtter det, så man får så bra bilde som mulig. Utgangspunktet mitt for pris er selvsagt at den kommer til Norge, hvis den gjør det. Jeg kjøper aldri slikt fra utlandet. - Så du sammenligner spillere som kommer ut nå medspillere som kom ut i Q3 i fjor? - Tegra sitter i ZuneHD ja, men som sagt så kom ZuneHD i fjor. Så å sammenligne den med brikker som kommer ut nå blir litt feil. "Tegra 2" (Den heter egentlig ikke Tegra 2, men er bedre enn "Next Generation NVIDIA Tegra") vil komme på markedet i diverse produkter som bl.a. Boxee Box iløpet av året. - ZuneHD er først og fremst en PMP og ikke en settopbox. Men de har gjort det mulig å koble den til TV på en enkel og gode måte. Isåfall er utgangspunktet ditt noe som ikke kommer til å skje. ZuneHD er bare tilgjengelig i USA og vil fortsette å være det i fremtiden også. Hva som skjer når ZuneHD2 kommer vet man derimot ikke enda. Ja, jeg sammenligner spillere som kommer ut nå med spillere som ikke har kommet enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hvor stor må TVen være for å se forskjell? Over 40 tommer, tror jeg. Fra AVforum.no> "for a 50-inch screen, the benefits of 720p vs. 480p start to become apparent at viewing distances closer than 14.6 feet and become fully apparent at 9.8 feet. For the same screen size, the benefits of 1080p vs. 720p start to become apparent when closer than 9.8 feet and become full apparent at 6.5 feet. In my opinion, 6.5 feet is closer than most people will sit to their 50" plasma TV. So, most consumers will not be able to see the full benefit of their 1080p TV." Endret 25. april 2010 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Har Zune Sync Dock noen annen funksjon enn en navnet hinter om? Jeg trodde ikke det, men når jeg fikk pakken min idag så har den både fjernkontroll og HDMI-ut. Har prøvd å koble den til TVen, men det eneste jeg får opp er "syncing" og "connected". Edit: Nå fikk jeg opp menyene også, så da ser det ut til at den har noe av funksjonen som AV docken har også. Endret 5. mai 2010 av hvakrg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Så Sync Dock og AV Dock er det samme? Sync Dock er jo mye billigere. Kan jeg spørre om hvor du bestilte den fra og hva du betalte? Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det samme er det nok ikke, nå har ikke jeg prøvd AV dock, men denne har vel bl.a. smartDJ og marketplace samt bedre UI, ser også ut til at du trenger AV dock for å se HD-filmer. Kjøpte min her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370361634188 Nesten like mye i frakt som for docken, men man må betale litt ekstra om man ønsker det beste Endret 10. mai 2010 av hvakrg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå