Toreey Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hei Kjøpte meg nettop et nytt skjermkort Ati Radeon 4890xXx 1gb(Mitt gamle var ATI Radeon 1950PRO 256mb), og i tillegg +2GB Ramm(1gb før), men nekter å gi meg høyere FPS i spill som f.eks WoW :\ Så informasjon om hardware er: 500W PSU AMD Athlon 4000+(Enkjerne) 3GB Ram ATI Radeon 4890 1gb ASUS A8N-SLI Deluxe Hva kan årsaken være? Har ikke virus, har oppdaterte drivere Frustrert! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 en veldig lett måte å finne ut om det er cpu som er begrensende faktor, er å sjekke fps med minimum oppløsning mot maksimal oppløsning skjermen/spillet (din) støtter. de fleste vil si at 4890 er totalt overkill for resten av systemet ditt. da det var mainstream for ca 4-5 år siden. og skjermkortet er ganske highend idag. Lenke til kommentar
Toreey Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kan ha på 640 x 400 elns og skifte til 1650 x 1400, har akkurat den samme FPS'en, det betyr ? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kan ha på 640 x 400 elns og skifte til 1650 x 1400, har akkurat den samme FPS'en, det betyr ? At prosessoren din er flaskehals. Dette kan du "løse" på tre måter: 1) Kjøpe ny prosessor. Da må du også ha nytt hovedkort og ny RAM. Og kansje ny PSU, med mindre den er sterk nok fra før. 2) Reinnstalere operativsystemet. Dette vil bare fungere om PC-en din er "bloated" (fullt med mange programmer som kjører i bakgrunnen osv). Dette stjeler prosessorkraft. 3) Overklokke. Det er ikke så mye å tjene men om du f.eks bare trenger et par ~ 5 FPS for at spillet skal bli spillbart så kan du lære deg å overklokke prosessoren. Google er din venn. Skaff deg kunnskap. Test. Finn resultater. Siden det er prosessoren og ikke skjermkortet som er flaskehalsen kan du tjene "mye" på å overklokke - legg merke til at prosessoren din er steingammel og at oveklokking ikke kan nærme seg i det hele tatt sammenlignet med å kjøpe ny prosessor. Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kan ha på 640 x 400 elns og skifte til 1650 x 1400, har akkurat den samme FPS'en, det betyr ? Om FPS-en holder seg på max 60, kan det være at Vsync må deaktiveres (gjøres inne i WoW).. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kan ha på 640 x 400 elns og skifte til 1650 x 1400, har akkurat den samme FPS'en, det betyr ? ja.. om du får samme fps på høy og lav fps er det garantert cpu relatert. akuratt som todda også forklarte.. enten er cpu'en ikke tilstreklig eller så finnes det programmer på din pc som tar mye cpu-tid vekk fra spillet. iåmed at du har en cpu som er tregere en den dritten du finner i 4000kr laptoper, så ville jeg tatt skrittet med å oppgradere hovedkort cpu og minne lenge før skjermkortet. nå får man veldig mye hovedkort cpu og minne for penga. eks: under 2000kr klassen: amd 785g chipset amd athlonII 240 2gb ddr3 minne = ca 1500-1600kr intel p/g 3x/4x chipset intel e5200 2gb ddr2/ddr3 = ca 1200-1400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå