Black Star Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Tre ganger har jeg forsøkt denne ordningen fra forskjellige leverandører: *Første gangen klarte de å utlevere til feil person. Leverandør ordnet opp, mens Posten satt seg fullstendig på bakbena. Så vidt jeg vet har aldri den pakken kommet til rette. *Andre gangen fortet jeg meg hjem for å være hjemme før klokken fem (de leverer ut mellom 17 og 21). Jeg var hjemme kvart på fem, og fant lapp i postkassen om at jeg ikke hadde vært hjemme. Måtte hente pakken på Postkontoret selv. *I dag er tredje gangen. Sjekket nettopp nettsporing, og der står det at den ikke er utlevert på grunn av ufullstendig adresse. Sjekket adressen som er registrert på nettbutikken, og den er så fullstendig som den kan få blitt. Pakken er visst nå på utleveringsenhet. Hvor i all verden er det? Postnummer 0020 er vel en eller annen sentral her i Oslo-området. Noen som har fått dette til å fungere noen gang, eller er det bare lureri fra Posten? Om jeg må hente denne pakken selv et eller annet sted (tung pakke), så kommer jeg til å ta taxi hjem og kreve det tilbakebetalt av Posten. Skal, som alltid, ta en høflig tone med kundeservicen til Posten i morgen, men jeg har alltid kun møtt på sure megger på det telefonnummeret så jeg gleder meg ikke. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Har selv hatt samme problemet, men har faktisk fått hjelp av kundeservice som raskt ryddet opp i problemene. Men det virker som om noen bedrifter ikke klarer å merke pakken skikkelig, eller så er det slurving med sorteringen. Mtp noen ganger leverer de pakken på døren min på dagen, selv om det er bestilt hjem på døren om kvelden. De fleste budene jeg har snakket med har også vært noen reale drittsekker som fortjener en god omgang juling.(Men all respekt til dere som faktisk gjør jobben deres). Har selv jobbet med pakkeleveranse i posten og vet hvordan ting fungerer, blir like sinna hver gang noen "hotshots" prøver å forklare meg hvordan reglene er, som da lyver meg rett i trynet. Skjønner frustrasjonen din godt! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Siste par årene har jeg kanskje fått én av ti pakker på døra. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Hentet pakken på mitt lokale postkontor i dag. Den var meget godt merket, med riktig navn og adresse. Burde ikke vært noe problem å levere den. Den var ikke så tung som jeg trodde, bare uhåndterlig, så jeg fikk bært den hjem. Hun som sto bak kassa var så hyggelig og søt, så jeg fikk meg ikke til å bli sur over at jeg ikke kunne låne noen tralle. Det gikk jo bra uansett. Men tror nok Posten bør skjerpe seg når det gjelder levering på døren. Jeg vet ikke om jeg velger det en annen gang da det koster ekstra, og tar lenger tid ettersom jeg må vente på en pakke som ikke kommer, og gå på postkontoret dagen etter i stedet for samme dag. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har prøvd den "tjenesten" to ganger, begge gangene fikk jeg lapp i postkassen om at ingen hadde vært hjemme, så jeg måtte hente den på postkontoret. Det var noen hjeme begge gangene, men de late jævlene gadd ikke levere pakkene. Etter et par spake unnskyldninger, var det liten tvil om at dette slett ikke var første gang. Posten er en møkkabedrift, og sånn er det med den saken. Vil anbefale deg å finne en passende person og sende en skriftlig henvendelse (i brevs form) der du legger ved samtlige sporingsnumre, og forklarer hvilke som 100% sikkert ikke ble forsøkt levert. Posten har vel en områdeansvarlig, eller noen som har mulighet for å kalle inn late løgnhalser til en medarbeidersamtale og fortelle dem at levering av pakke på døren ikke betyr å legge pakken på postkontoret og lapp i postkassen uten å forsøke å levere... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Er det snart på tide at nokon tar dette opp med Forbrukerombudet? Har ikkje prøvd denne tenesta sjølv, men ut frå det eg har lese på forumet er det veldig mange pakker som aldri blir forsøkt levert. Er det feil i Postens rutiner eller rett og slett late ansatte? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Tror nok det er en kombinasjon. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Den store feilen er at man må betale for en tjeneste man ikke har fått. Og det er ikke mulig å få igjen pengene heller. Det er ikke noe bra. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Denne "tjenesten" (les: melkekua) har kun fungert ved ett tilfelle for meg. Da bodde jeg forresten langt uti huttiheita (et stykke utenfor Ulefoss). Det virker stort sett som de ikke en gang prøver en gang. Får beskjed om at jeg ikke har vært hjemme eller at det ikke var mulig å levere osv. hver eneste gang. Har sluttet å kaste bort penger på dette tullet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå