Gå til innhold

Hvordan kan jeg få et writer dokument til å bli et bilde?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget et Open Office Writer dokument som jeg vil ha som bakgrunnsbilde på pcen. Da må jeg få writer filen til å bli en bildefil (jpeg og lignende). Hvordan gjør jeg dette? Er det noen som vet det? Vet du det så ver så snill å kom med svar!

Takker for svar!!!

MVH: paali10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har laget et Open Office Writer dokument som jeg vil ha som bakgrunnsbilde på pcen. Da må jeg få writer filen til å bli en bildefil (jpeg og lignende). Hvordan gjør jeg dette? Er det noen som vet det? Vet du det så ver så snill å kom med svar!

Takker for svar!!!

MVH: paali10

Jeg kan tenke meg to måter, det er sikkert flere: Du kan åpne dokument-siden og tilpasse den i prosent så du får med hele, topp og bunn, deretter trykker du "print screen". Så går du i et billedredigeringsprogram som jeg antar du har. Tar frem en "ny" bakgrunn, trykker Ctr v , altså limer inn bildet fra print screen. Der redigerer du og kutter bort unødige kanter fra skjermen din etc, og lagrer dokument-bildet som jpg i en passelig oppløsning. Den andre måten er å printe ut dokumentet, og hvis du har en scanner, scanner du det inn og lagrer som bilde. Håper du forstod dette, det er en ganskje enkel operasjon.

RandiA

Lenke til kommentar
[quote

Jeg kan tenke meg to måter, det er sikkert flere: Du kan åpne dokument-siden og tilpasse den i prosent så du får med hele, topp og bunn, deretter trykker du "print screen". Så går du i et billedredigeringsprogram som jeg antar du har. Tar frem en "ny" bakgrunn, trykker Ctr v , altså limer inn bildet fra print screen. Der redigerer du og kutter bort unødige kanter fra skjermen din etc, og lagrer dokument-bildet som jpg i en passelig oppløsning. Den andre måten er å printe ut dokumentet, og hvis du har en scanner, scanner du det inn og lagrer som bilde. Håper du forstod dette, det er en ganskje enkel operasjon.

RandiA

Hvordan gjør jeg dette kan du forklare nermere? Jeg er ikke så god på sånt.

Endret av paali10
Lenke til kommentar
[quote

RandiA

Hvordan gjør jeg dette kan du forklare nermere? Jeg er ikke så god på sånt.

Til den første fremgangsmåten trenger du et billedredigeringsprogram. Til den andre måten trenger du printer, scanner og bilderedigeringsprogram. Vet ikke hvilken måte du ønsker å gjøre det på.

RandiA

PS. Kom på også en tredje måte jeg har brukt på en del gamle dokumenter: Du kan printe ut siden, og hvis du har et godt kamera, kan du ta et pent bilde av hele siden.Så laster du det inn på din PC og redigerer det pent der...

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...