Gå til innhold

Tips til kjøp av høyttalere og evt. nytt lydkort (eksternt)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter nye PC-høyttalere på en pris opp mot 1000 kr. I tillegg tenkte jeg på et eksternt lydkort, om dette er en lur ting å gjøre siden jeg benytter meg av en bærbar maskin. Bruksområder blir film og musikk. Av musikk går det blant annet på rock, så litt fokus også på diskant. Jeg skulle gjerne hatt noen anbefalinger og tips til hva som burde kjøpes. Takk på forhånd! :)

Jeg har sett på noen høyttalere og lydkort:

Høyttalere:

- Logitech Z-4e 2.1 Høyttalere Sort

- JBL Creature II Speakers + Subwoofer

- Creative I-Trigue 2.1 3300

Lydkort:

- Creative Sound Blaster X-Fi Xmod

- Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1

- Creative USB 2.0 Sound Blaster X-FI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er på utkikk etter nye PC-høyttalere på en pris opp mot 1000 kr. I tillegg tenkte jeg på et eksternt lydkort, om dette er en lur ting å gjøre siden jeg benytter meg av en bærbar maskin. Bruksområder blir film og musikk. Av musikk går det blant annet på rock, så litt fokus også på diskant. Jeg skulle gjerne hatt noen anbefalinger og tips til hva som burde kjøpes. Takk på forhånd! :)

Jeg har sett på noen høyttalere og lydkort:

Høyttalere:

- Logitech Z-4e 2.1 Høyttalere Sort

- JBL Creature II Speakers + Subwoofer

- Creative I-Trigue 2.1 3300

Lydkort:

- Creative Sound Blaster X-Fi Xmod

- Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1

- Creative USB 2.0 Sound Blaster X-FI

Logitech sine for bass

Creative sine har jeg ikke hort....

JBL sine for lyd kvalitet

Lenke til kommentar

Du merker nok forskjell, men akkurat hvor mye er det ikke lett å si. Hvis høyttalerne lyder godt så behøver du kanskje ikke å kjøpe et eksternt lydkort, men om du føler at det er noe som mangler så kan det godt hende at du vil merke en stor forbedring med et eksternt kort. Det finnes enkelte stasjonære og bærbare med dårlig integrert lyd og du vil merke forskjell fra første sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...