Gå til innhold

Trenger man ikke teoriprøve på moped mere?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å kjører opp til bil. Er ferdig med det meste bortsett fra at jeg skal kjøre mere også blir det jo oppkjøring på bil. Nå har jeg en 50cc ATV som jeg bruker som da kjøres på moped førerbevis.

Når jeg har kjørt opp til bil så skal sønnen til kjæresten til faren min få den er det bestemt.

Den kan da kjøres på moped førerbevis og det er jo greit nok, MEN. Jeg snakka med kjæresten til faren min og jeg fikk intrykk av at man ikke trengte teoriprøve på moped mere? Eller?

Jeg kjørte opp til Moped/Moped Scooter for 7 år siden eller noe sånt og da måtte jeg ta teoriprøve på moped. Faktisk på Ark. Men siden at jeg tok det igjennom skolen, tok jeg ikke teoriprøve for moped på biltilsynet, men altså. Det jeg lurte på var følgengde: Er det fremdeles slik at man MÅ ta teoriprøve på moped enda eller holder det med trafikalt grunnkurs? Jeg synes det var rart om man ikke skulle ta en teoriprøve når man kjører opp til moped.

Noen som vet noe om det?

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, mener å huske at jeg ikke hadde noe spesiell oppkjøring til moped egentlig. Men teoriprøve hadde jeg. Nå kan det hende at jeg husker feil med oppkjøring for det er tross alt 7 år siden jeg kjørte opp til moped/moped scooter.

Så, men det er teoriprøve på moped fortsatt og den taes på biltilsynet?

Lenke til kommentar

Jeg har vel å merke ikke kjørt opp til moped, men har flere venner som har det.

For å få utsendt lappen må man ha klart en teoriprøve som man tar på biltilsynet, man må også ha fullført trinnene med praktisk kjøring som man gjør i ei gruppe med 3 personer og en kjørelærer.

Det er ikke oppkjøring med en sensor, men enkelte kaller vel den siste kjøretimen som oppkjøring, men man kjører fortsatt lamme en kjørelærer og ikke en sensor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...