Trainman Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Har fått en hp maskin i hus og eier fortviler over bluescreen under oppstart. Maskinen starter ikke uansett i sikker modus eller noe annet. Har nå startet maskinen med Hiren`s boot cd og det virker. Når jeg så går til diskbehandling står C: frem som ubrukt og tom. Alt er tilsynelatende borte. Explorer gir feilmeld om at C: er utilgjengelig og korrupt når jeg prøver å gå inn. Har noen tips om hvilket verktøy jeg kan prøve fra Hiren?? Recuva + reinst. er en mulighet, men det bør være mulig å få ting i gang igjen ikke sant? Edit: Har fått ordnet det. Jeg gikk inn i system32/config og navnet om på noen filer og gikk deretter inn og hentet tilsvarende filer fra system volume information mappen og satte maskinen tilbake i tid. En slags manuell systemgjennoppretting. Endret 6. august 2009 av Trainman Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Det er ikke så godt å si Trainman, og du er ine på noe der med å forsøke reinstallasjon. Men hvis det er noe hardwarefeil, så er du like langt!!! Vel, du har erfaring med å bruke en del verktøy, og da vil det vel være naturlig å se på partisjonstabellen, bootsector, slik at du får lite forståelse av hvor og hva som er C:? Er den det burde, eller er det noe annet? Jeg husker ikke alle mulighetene, som du har i Hiren, det er sikkert mange, men husk at du kan og bruke en av dine Vista eller Win7 plater for å komme til command prompt. Bare det vil belaste systemet litt, i win miljø, men jeg tenker da på at du bruker diskprobe, eller hvorfor ikke testdisk, uten å gjøre forandringer, men bare å kartlegge en del. (er en HP preconfigurert det gjelder, eller har du selv installert XP på den? (tenker på partitions struktur). edit: ser at du har ordnet ja. Det var da falsk feilmeldning om korrupt C: fra Hiren, ikke sant? Om ikke du har kjørt noe fix på file system, før du gikk til henting av (system osv filene). Endret 6. august 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Hei Wiberos, takk for sist og takk for svar! Kjørte chkdsk i forkant av filflyttingen og da ble det funnet og fikset feil i sektor 9 stod det. Har brukt diskprobe etter dine anvisninger før og det funket flott da. Men med Hiren platen så startet jeg "mini XP" og fikk tilgang til C: som da ikke var korrupt lenger. Kom på at Syar2003 en gang hjalp meg med samme prob på en annen maskin og fant igjen den tråden. Jammen godt det finnes folk som deg/dere på forumet her med kunnskaper "litt" over gjennomsnittet. Endret 6. august 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå