Solosuper Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 bil: opel vectra b modell: 1997 motor: 1,8 manuell kasse Bilen er gått ca 200 000, og kassen er bytten en gang tidligere. For å prøve å gjøre historien kort: merket en dag at mansjetten på drivaksling v side var gåen, og at det var litt slakk. kjørte med den lengst mulig, så kom det et smell og den var gåen. kjøpte en brukt fra en høgger, og satt den på. Bilen virket da fint. bortsett fra at kort tid etter fikk jeg et symptom. ved full sving til venstre med pådrag kom et slags hul dunk og rattet ble dradd litt tillbake. jeg sjekket så akslingen for å se at mansjetten var igjen røket. Jeg ringte høggeren og ventet på ny. i mellomtiden har jeg kjørt med den, og ikke gitt pådrag i kraftige v svinger, for da har det ikke kommet noe lyd. på vei til jobb i går kom det ett dunk, og akslingen var ikke brukket, men helt slarkete. Jeg vinglet meg forsiktig inn på bukken 50 meter unna. samme dagen ringer de fra høggeren og har en aksling til meg. jeg tar av den gamle, og står klar med den nye. jeg stikker den inn, vrir og vender litt så går den plutselig lenger inn. Regner med at det var da jeg traff sporene. Så føler jeg at den ikke er helt inne i lås, og gir den noen kakk slik at den går litt lenger inn. Uten å vite det så føler jeg at den skulle ha vært enda en smule lenger inn, men den går bare ikke lenger inn uansett hva jeg gjør. så jeg tar på bærekulen igjen, fester skive mutter og alt det der. tar på hjulet, og prøver å rygge ut. så lenge jeg gasse bittelitt og klutsjer endel kommer jeg utenfor. prøver å kjøre frammover på samme måte. om jeg ikke klutsjer, men gir pådrag kommer det dunkelyd. kjører inn igjen på bukken tar av igjen alt, setter det på plass igjen, føler enda den skulle vært en smule lenger inn, men det vil den ikke overhodet. og det er etter masse forsøk. fester alt igjen og alt annet ser helt riktig ut. begynner å kjøre bilen på bukken, og når jeg tar løs i første og gasser litt går det bra, men når jeg gir på kommer et lite dunk og så en slags slurvelyd, at kanskje den hopper ut. samtidig så virekr det som den sitter fast som den skal. fikk en herremann som har skrudd hele sitt liv til å se på den, og han mener den sitter helt på plass, og han skjønner ikke helt hvorfor det skjer. er passelig vanskelig å beskrive lydene og det man kjenner hehe, men huff, noen som har en god teori? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå