Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp ftp server! med en ekstra gateway

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke min ftp server til å fungere!

Modemet mitt har jo ip 10.0.0.1 som sender til gatewayen som har wan ip 10.0.0.2 som igjen har lan ip 192.168.1.1 som igjen skal send videre til maskinen min som har ip 192.169.1.114, der er serveren. jeg får ikke den til å fungere er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At wan ip'en på gatewayen er 10.0.0.2 kan nok stemme,fordi den er koblet til et modem. men WAN ip'en på modemet vil jo være en IP du har fått fra leverandøren din.

For å få dette til å fungere så må du passe på at modemet ditt har port 20 og 21 åpnet, og videresendt til 10.0.0.2. deretter må du gjøre det samme på gatewayen din, åpne portene og videresende de til 192.169.1.114.

Og har du da satt opp FTP serveren riktig så skal dette fungere. Brukere som da skal koble seg til FTP serveren din må få vite din WAN ip på modemet. Den ip adressen kan du finne ved å gå hit WhatIsMyIP.com

Lenke til kommentar

Jeg har gjort slik det står beskrevet på relativt.net!! Men det er jo ikke noen eksempler der som beskriver hvordan man gjør dette med en gateway sittende etter modemet. Har store problemer med å få den til å route riktig. Er det noen som har peiling på tcp/ routing som kan gi meg noen tips? For å repetere litt så er saken slik: Vil sette opp ftp server på min maskin. Har åpnet NAT i modemet og satt den til å forwarde til 10.0.0.2 som da er WANip som gatewayen får automatisk. Deretter har jeg satt opp virtual server til å route dette videre fra 192.168.1.1 til 192.168.1.114. Dette er da nettverksaddressene til gatewayen og maskinen med serveren på..MEN de er ingen som får logget seg på hos meg. har prøvd passive mode mad range 5-6000 også..NOEN MED IDÈER?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...