Leo_ Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Vurderer å lage en løsning for kjøling av GPU. Tenkte å hente luft inn i kabinettet, og rette luftstrømmen rett på kjøleribba på GPU. Derfor... Hvilken 40mm vifte er mest stillegående? Tips og ev. andre løsningsforslag mottas med takk. _________________ Aopen HQ45 (midi) Aopen AK77ProA XP 1800 CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz) Apacer DDR 256Mb Samsung 60Gb Samsung RW MSI GF2MX 64 [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-24 09:23 ] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Ville nok gått for en Pabst vifte. f.eks. denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=412 , men siden du skal trekke luft direkte utenfra kabinettet hvorfor ikke bruke en større vifte som er mer stille og trekker mer luft?? Skal du ha noe trakt/kanal-system eller skal du bare rette vifter slik at de blåser mot skjermkortet?? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Tenkte å lage en løsning, gjerne med vifta inni en slange som henter suft fra utsiden av kabinettet. Alså, feste ene enden av slangen til en inntaksåpning i kabinettet, og andre enden helt inntil GPU-ribba. Gjerne med vifta midt inni slangen. (for å unngå direkte kontakt med kabinettet, og dermed forplante støy) Håpet med dette å både få ned GPU-temperaturen, og få ned temperaturen inne i kabinettet litt. (Ligger på ca. 30-35 grader inne i kabinettet.) Noen ideer folkens? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 jeg ville ha satt en stille 80mm til å suge inne i kassa med en kanal (sånne slanger som brukes i lugte kanaler funker genialt) som fører luften til gpu. Fra et støy-perspektig vil en 80mm pabst som trekke 33m^3/min ligge på 12dba mens en 40mm som trekker 10m^3/min ligge på 18dba. Dette er faktisk en dobling av lyden, samtidig som at du får mye bedre kjøling (mer kald luft på gpu). Hvis du er redd for vibrasjons støy tar du bare og forer med gummiringer el. lingnende ved skruefestene til vifta. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Nå tenker jeg bare større og større... Nå vurderer jeg 80mm Paps, med pot-meter. (justerbar motstand) Tenkte på å montere pot sammen med termometer innfelt i ledig 5,25" blinde-deksel. Det setter litt mer krav til monteringen, men... Noen som vet hvilken motstand jeg trenger til en slik vifte? Må vel krype til korset og kjøpe meg egen loddestasjon nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå