hansa_aass Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Rypejakt i Finnmark. Mitt jaktlag er i år spredd for alle vinder. Noen venter barn, andre skal trene nyinnkjøpt hund og noen skal jobbe. Jeg søker derfor om å få inpass til et jaktlag, eller danne ett lite nytt for året. Jeg har jaktet 4 år i Finnmark og har gode lokalkunnksaper om hvor det kan være bra. Det primære ønske er å jakte i en uke fra fredag 11 sept og bo i lavvo. Er det noen som ønsker å være med, så ta kontakt ([email protected]). Jeg er 34 år, gift og har to barn. Jeg er biolog og jobber med forskning. Er en ellers munter og glad rypejeger. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Var nesten litt interessant :-) Jakter du med hund? Hvor i Finnmark pleier du å dra? Lenke til kommentar
hansa_aass Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Var nesten litt interessant :-) Jakter du med hund? Hvor i Finnmark pleier du å dra? Hei! Jeg jakter ikke med hund. Det har vist seg at man må bestille flybiletter i jan/febr for å få plass til hunden på flyet. Derfor jakter laget mitt sørpå i år. Planen er å fly til Alta, for så å jakte i Kautokeino eller Karasjokk. Nærmere bestemt, kan jeg røpe til den som vil være med. Mvh Hans Chr Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hvordan har du planlagt å komme deg inn til jaktområdet? Det er vel ikke bare å starte direkte fra Rema 1000 i Kautokeino? Har vært en del å jaktet men da i Alta, Kvalsund og Hammerfest kommune for det meste. Aldri Karasjok / Kautokeino. Vurderer en uke i september på Finnmarksvidda, men ingenting er avtalt enda. Lenke til kommentar
hansa_aass Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hvordan har du planlagt å komme deg inn til jaktområdet? Det er vel ikke bare å starte direkte fra Rema 1000 i Kautokeino? Har vært en del å jaktet men da i Alta, Kvalsund og Hammerfest kommune for det meste. Aldri Karasjok / Kautokeino. Vurderer en uke i september på Finnmarksvidda, men ingenting er avtalt enda. Hei! Vi har leid bil enten i Alta eller Kirkenes. Vi har med lavvo, ved, mat og mye annet utstyr, så vi er helt avhengig av å leie bil. Det er en fordel å bestille jaktkort for hele finnmark. Er det lite fugl, kan vi raskt bryte camp og flytte oss videre til et bedre sted. For to år var det veldig lite rype og vi flyttet oss fra Kautokeino til Porsanger. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Var det noe bra på rypejakt i år? Lenke til kommentar
kimweisner Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Var og jaktet i 4 dager utenfor Karasjok i 2. jaktuka. Var ekstremt lite fugl og se! Fikk 3 ryper totalt på hele jaktlaget:-) Vært lite ryper på vidda de siste årene. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Mange som fisker med garn, og da blir det lite ryper igjen til oss andre... Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hunder er jo og som garn! Er ikke helt for de med 2/3 veldig gode hunder som finner det av ryper som er. Skal ikke allverden til å skyte det du kommer over da... Støkkjakt ftw. Er selv fra Alta og har ikke jaktet ryper på noen år. Rypa trenger bygge seg opp. Er langt mellom kullene når jeg går på tur om sommeren. Så hold dere hjemme i Sør-Norge noen år/dra til Skottland ellernoe i den duren! ;p Er vell ikke lenge før Fefo stenger søringene ute uansett! Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fefo kan ikke stenge kun folk sørfra ute. Desverre er det slik at det er mange i Finnmark som tjener millioner på rypejakta, og FEFO er ikke interessert i å tape masse penger på å stenge jakta fullstendig. Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 De kan stoppe hundejakt. Ikke mye som er mer effektivt. Synes det er pinlig når hunderjegere står frem og absolutt vil ha slutt på vinterjakta.. La ikke hund få være med før oktober. Eller jeg skal ikke være så bastant. Er vanskelig sak, mange som må taes hensyn til. Lenke til kommentar
Lucky Malice Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg og samboeren min har nettopp tatt jegerprøven og søker nå om våpenlisens for våpnene vi ønsker oss. Vi hadde nok vært veldig interesert, men en uke blir nok litt lenge for oss i ett kjør, da vi begge jobber fulltid. Hvet du om noen jaktlag i Finnmark som er glade i å ta med nye jegere ut? Vi bor i Hammerfest nå, men flytter til Tana iløpet av sommeren. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 I Tana finner du vel rimelig mange gode plasser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå