abene Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Microsoft har lagt ut lanseringskandidaten til Windows XP-modus for Windows 7. Les mer Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Så "XP-mode" er bare en ferdig konfigurert VM? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Tordenflesk skrev: Så "XP-mode" er bare en ferdig konfigurert VM? Ja men med den lille touchen at du kun ser programmet, og ikke en desktop med programmet kjørende i. Altså med mindre du vet at det er en wm så ser du ikke at det er en wm. Litt usikker på hvordan den fungerer mot filsystemet til hosten, men det har de sikkert tenkt på. Normalt så forholder jo et program seg til filsystemet i wm'en. Wmware har fått en lignende feature. En som viste meg et W7 program som kjørte i WinXP på samme måte. Egentlig ganske nais. Vet ikke om andre enn Wmware som har dette med tanke på å kjøre applikasjoner til andre OS'er. Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Alle andre vmer har jo denne funksjonen, f.eks. i vbox heter den "seamless mode" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg trodde denne funksjonen kom ferdig med win7 jeg ? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Slettet-qfohT7 skrev: Jeg trodde denne funksjonen kom ferdig med win7 jeg ? Nope må lastes ned og instaleres btw så vil man få opp en desktop med windows xp. (har brukt det i et par uker så vet det ganske godt) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Lastet den ned tidlig imorges :-) Den mapper automatisk opp diskene/partisjonen som i et nettverk! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Kansje et dumt spørsmål, men trenger man å installere antivirus/brannmur i XP-mode for å beskytte maskinen dersom W7 allerede har dette installert? Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hva er egentlig forskjellen på XP-mode og compatibility mode? Lenke til kommentar
moft Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Slettet-qfohT7 skrev: Jeg trodde denne funksjonen kom ferdig med win7 jeg ? Nei, windows 7 er jo et microsoft-produkt, altså selges uferdig. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Man kan vel strengt tatt ikke si at det er Windows 7 som har problemer med et XP-program... Om programmet ikke har blitt oppdatert i løpet av de årene Vista har vært på markedet, vil jeg ærlig talt si det er programmet som har problemer med Windows 7. Da har utviklerne rett og slett brukt noe de ikke gidder eller ikke klarer å få til å virke på Windows 7. Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Stegz skrev: Hva er egentlig forskjellen på XP-mode og compatibility mode? Det er kun Vista compatability mode i w7, ikke win xp. For winxp støtte så må du bruke denne virtuelle maskinen fra microsoft (eller sette opp din egen virtuelle maskin) Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) moft skrev: Nei, windows 7 er jo et microsoft-produkt, altså selges uferdig. Litt usikker om dette er sarkasme , men ekstremt fåtall vil bruke XP mode + det er gratis å laste ned. Mindre plass og raskere installering + man faktisk kan velge litt features man vil ha på maskina = happy camper for de aller fleste. Ellers.. En fin ting med XPmode som XP compability mode ikke kan, er feks at har du en USB printer som kun har driverstøtte for windows XP (og dette er mange en printer som har) Så kan du bruke den i Win7 ved å installere den i XPmode og dele printeren For min del har jeg aldri skjønt hva Compability Moden gjør, den funker jo aldri Windows 7 har XP compability mode akkurat som Vista, men XPmode er en fullverdig Windows XP sp3 man kjører i bakgrunnen av Windows 7, så for de som trenger et 100% working XP enviorment kan gjøre det i Windows 7, uten å måtte feks kjøre dualboot ol. Seff veldig liten grunn til å gjøre dette for de fleste av oss, men noen bedrifter har bruk for det. Bare ikke forvent å kjøre spill i den, det tviler jeg på at vil funke, og for slikt har man VirtualBox, det er nok et bedre alternativ uansett. Endret 6. august 2009 av anotherzen Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Prøvde og spille av bluray film i xp-mode, funket dårlig i forhold til windows 7 Burde ikke forvente og kjøre mer en tekstbehandling og ting med enkelt grafisk innhold i xp-mode Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Får man tilgang til f.eks COM-porter i XP-mode under Win7? Tenker på oppsett av diverse utstyr som krever en DB9-plugg, enten direkte via onboard COM eller via usb-rs232 adapter. DrE Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 1. XP mode er kun i ultimate, og professional versjonen (og enterprice??) Den er kun ment for bedrifter, ikke dumme brukere. bolt skrev: Man kan vel strengt tatt ikke si at det er Windows 7 som har problemer med et XP-program... Om programmet ikke har blitt oppdatert i løpet av de årene Vista har vært på markedet, vil jeg ærlig talt si det er programmet som har problemer med Windows 7. Da har utviklerne rett og slett brukt noe de ikke gidder eller ikke klarer å få til å virke på Windows 7. Hos bedrifter så eksisterer mantraet: If it's not broken, don't fix it. Kort fortalt så havner argumenter for å oppgradere på et annet budsjett, og i en annen avdeling. IT avdelinger er støtteavdelinger, ikke produksjon. Og produksjon vil ikke hoste opp en krone for å bytte med mindre de tjener kroner på det, fordi sjefens bonus er 100% knyttet til sluttsummen på sitt budsjett. Hva en støtteavdeling måtte komme og si ... er lite relevant. Men jeg er enig med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå