MackyJoeJoe Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg skal sende inn pcen min til komplett. Men jeg skal legge over det jeg ikke vil miste over på en harddisk, men problemet er at pcen ikke kommer lenger enn til feilmelding. Så hørte jeg om backup, men forsto det ikke helt,men er det sånn at hvis jeg tar backup så vil jeg kunne redde de filene jeg vil før jeg sender maskinen inn? Eller vil backup slette alt? Takk for all hjelp på forhånd Endret 5. august 2009 av PatrickLS Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Komplett sender deg ny om du ikke har. Det står på retursidene dems. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Backup = sikkerhetskopi. Det vil si at ingenting blir slettet, bare kopiert til et annet sted. Dersom du ikke allerede har gjort det, så vil du nok miste datane dine... da det utifra hva du skriver ikke er mulig å starte PCn din. Alternativet ditt er å fysisk skru ut harddisken din, og koble den til en annen PC for så å kopiere ut de datane som du ønsker å ta vare på. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Litt synd at trådstarter redigerer hele innlegget sitt slik at det omfatter en helt annen sak enn den han startet med (og som War svarte korrekt på). Spørsmålet om Backup burde vært stilt i den andre tråden til trådstarteren om harddiskproblemet - og ikke i tråden som gjaldt antistatisk pose for innsending av PC/PC-deler. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Har du tilgang til en annen PC kan du laste ned en hvilken som helst Linux distro, brenne den på en CD (evnt legge på en USB-stick om PCen tillater boot fra den). Da kan du kjøre Live versjonen direkte fra CDen uten å installere programmet. Denne bør også kunne gi tilgang til filene på disken din så du kan få kopiert de. En Linux utgave du kan prøve er Ubuntu. Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Jeg fikk den til å starte nå. Har lagt filene jeg vil beholde over på en minnepenn. Er det da vits å kjøre backup før jeg leverer den inn? Endret 6. august 2009 av PatrickLS Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Da har du tatt backup! Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå