Hot Banana Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hei. lurte på om noen har vært bort i dette før. Har en gammel ASUS hovedkort A8n sli delux. Tenkte å bruke den som en liten fil server. Kjøpte meg fire 1 TB disker og koblet dem opp til raid kontrolleren ombord hovedkorte. ved oppstart så finner maskinen HDD. og spør om oppsett av raid. Kommer inn på raid kontrolleren, velger RAID 5 og så spør den om hvor mye plass vil du ha til RAID`n Komisk nok så skal jeg ha 2793 GB til gode for dette. men kontrollere gir meg kun muligheten til å sette opp til 746 Gb. Prøvde å slette RAID oppset. og boote med disker helt blanke,men da klarer ikke windows å boote. Tenkte jeg skulle prøve med en partition magic boot disk, se om jeg kan få en til å fungere. Tenkte at kanskje RAID kontrolleren ikke takler x4 1Tb disker. alt for store kanskje. Any pointers guys? Lenke til kommentar
Hot Banana Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 dårlig med forslag. ser ut som at jeg må kjøpe en sata kontroller Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Enkelte RAID-kontrollere har begrensninger mht til størrelse av RAID-harddisker. Har du sjekket hva som gjelder ditt hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå