Leifen18 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Heisann! :-) Jeg sitter nå her og surfer litt rundt på forskjellige muligheter når jeg nå flytter ut. Jeg er en teknologientusiast, og finner ikke noen annen plass å spørre om dette. Jeg har sittet og lest en del på Bang & Olufsen sine hjemmesider, og kan veldig godt tenke meg å fyre en komplett samling av disse effektene. Det virker veldig futuristisk, og må være utrolig praktisk når du kommer med kontrollen som stort sett styrer HELE huset. Til og med vekkerklokka kan styre huset, liksom.. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette kan gjøres? Og om det finnes noen alternativer til dette? Det går ikke på pengene, men rett og slett om det finnes noen andre som har slike komplette løsninger? Eller om det er mulig å gjøre det samme, uten å binde seg slik til et merke? Det hjelper jo også på at jeg har hørt veldig mye bra om B&O og at det er kvalitet. Jeg liker den futuristiske stilen som er der, og at alt sammen matcher. Men jeg kunne vært veldig åpen for en løsning som ikke bare baserer seg på ett merke, men over flere, eller et annet? Helst over flere, da det gir veldig mange flere løsninger. Dette blir jo et påkostet prosjekt uansett, så ikke tenk på den saken når dere svarer meg her :-) Har dere forresten noen tips til hvordan det hele kan løses? Eller gode idéer til hvilke ting som kan integreres eller ha i tillegg? Planen er å lage et dedikert hjemmekinorom og i tillegg ha alt det andre :-) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Hmmmm... Det må da være noen som er interesserte i det samme som meg her? Eller i hvert fall kan hjelpe meg litt? :-) Jeg har funnet at en del nevner JB, men jeg finner bare en nettbutikk med dette navnet, og der er det ingenting som minner om det jeg ønsker meg.. Hva skal forresten til for at lys, persienner og andre ting som i utgangspunktet ikke har kontroll, skal styres av en universalkontroll? :-) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) B&O er crap. OK lyd, OK tv, men fryktelig dårlig system for sammenkobling. Jeg har hatt tv (42" plasma), dvd, video, cd-spiller, 5.1-surround og tre sånne "sylinderanlegg" koblet sammen, og man kan f.eks ikke høre på cd et sted i huset mens noen ser på tv. Grensesnittene er i tillegg fryktelig dårlige, menyene på tv ser ut som noe fra søttitallet. Hadde dessuten åtte trådløse telefoner, fem år etterpå virker én av dem. Jeg ville gått for en DLNA-løsning med utstyr fra forskjellige merker. Sjekk ut Squeezebox Touch for lyd f.eks, en Home Server som kilde (eller en eller annen form for disk) og en bra TV. Mye mye billigere for en bedre løsning.¨ Dessuten går nok B&O konkurs snart, så det er en dum kurv å legge alle eggene i. Endret 30. september 2009 av skeib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå