Gå til innhold

Warpzone 22 cup, fete premier!


Anbefalte innlegg

wz_cup2009_100px.png

 

 

 

Det vil bli hold turnering i CS 1.6 med bracket system og WZ disponerer 12 servere som det skal spilles på. Dette blir en online cup som vi vil bruke som oppvarming for Warpzone 22, og premine vil bestå i WZ billetter/rabatt på billetter. Vi håper dette vil bli en kjekk opplevelse slik som Warpzone skal være. Det er første gang vi har en slik cup i regi av Warpzone og Warpcrew. Det er selvfølgelig gratis å være med i cup`en, og alt en trenger er 5 spillere som har godt humør.

 

 

Max grense for påmeldt lag er satt til 32 lag/klaner nå, men vist det er veldig stor pågang, vil vi vudere og sette opp grensen. Cupen vil bli holdt fra 21.08 og avsluttes med finale 28.08. Og mesteparten av kommunikasjonen vil gå via IRC. Dere finner oss på #warpzone @ quakenet.

 

Info om spill:

 

- Counter-Strike 1.6

- 32 lag (fra 16 spilles det bracket)

- 5vs5

- 30 Runder pr spill (unntatt i finalen)

- Map: Dust2, Inferno, Nuke, Train, cbble, cpl_mill.

 

Premier:

 

1st: 5stk Billetter til WZ22 +Hardware

2nd: 5stk Billetter til WZ22

3rd: Mat/drikke kuponger under WZ22

 

Påmelding:

Mer info kommer, følg med på irc eller hjemmesiden

 

 

For mer info om cupen, følg med på forum tråden eller på #warpzone @ Q-net. Lurer du på noe rundt Warpzone lanet, finnes det masse informasjon på Warpzone.no

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Counter-Strike 1.6

 

Basic rules

 

Spill: 5 vs.5

Kart: 1 (Det vil bli spilt to map i finalen)

Runder per map: 30

Vinner: Det første laget som får 16 runder har vunnet kampen. (Ikke i finalen)

Lagbytte ved 15 runder (mr15).

Tid per runde: 1:45 minutter

 

 

Konkurransen vil bli spilt med den siste versjonen av Counter-Strike (1.6) Bare den vil bli akseptert.

Det er lov å bruke powerstrip.

 

Alle lag skal være registrert, samt alle spillere.

Vil laget ha stepins/backup spillere så må de også registreres. NB max 2 stepins.

 

Om et, eller begge lag mangler en spiller, har de 20 minutter på å skaffe deres siste spiller etter planlagt starttid. Dersom et eller begge lag ikke har deres siste spiller inne innen 20 minutter, vil det laget med flest spillere inne på serveren vinne kampen. Om begge lagene har samme antall spillere inne, kan de spille når alle er klare. Om de ikke møter opp, vil kampen bli spilt som normalt. Om et lag har flere spillere en det motsatte, vil fremdeles kampen bli spilt.

 

Fall:

Om en eller flere spillere dropper ut av spillet, vil spillet bli pauset i slutten av runden, eller i freeztime. Laget har dermed 5 minutter på seg for å få spilleren inn igjen. Lagene kan ta å hente stepin som er registrert, dersom laget ikke er komplett innen 10 minutter. Kan det motsatte laget kreve seier. En pause per lag per kamp.

 

Server:

Serverene settes opp av Warpzine. Gameadmins vil ha den informasjonen som er nødvendig og vil tildele laget nødvendig info for å starte matchen. Om serveren faller ned innen 3 runde er over vil matchen startes på nytt. Om den faller ned etter 3 runder, altså fra starten av 4 runde så vil matchen startes på nytt med samme score og 4500$. Forsøk på å krasje serveren vil medføre diskvalifikasjon, dette blir logget.

 

Hvis serveren går ned i løpet av de siste 3 rundene som gjenstår skal det være 10.000$ i startmoney.

 

Publikum:

Gameadmin tillatter ingen spectators utenom dem selv. Det vil være plass til 1 HLTV på serveren, og her er det førstemann til mølla som får plassen. Gameadmins SKAL få tilsendt demo/link til demo etter kampen, og den skal også være tilgjengelig for begge lagene.

 

 

In game:

Hvert lag må ha hvert sitt unike lag navn. Det fordi at man i situasjoner kan skille mellom hvem som er hvem på serveren. Det betyr da at om deres unike lag navn er ”TCP”, skal alle medlemmene i det laget ha ”TCP” som forstavelse. (LES: Ikke [TCP], -TCP-, ]TcP[ etc. Velge EN!)

 

Det er lov med console under turneringen.

 

Uavgjort:

Hvis det blir uavgjort (15-15) så vil det bli spilt MR3. Det første laget som vinner 4 runder har vunnet matchen. Når MR3 starter skal det være 10k som startpenger.

Juksing:

 

Hvis en spiller tas i bruk av juksemidler, vil laget til vedkommende bli øyeblikkelig diskvalifisert. Det vil også være ganske åpenbart at laget også taper kampen.

 

[/b]Bugs:[/b]

Enhver spiller eller lag som uheldig utnytter bugs i spillet, vil miste den runden og bli straffet med 3 runder. Spillerne er ansvarlige for deres egne handlinger med tanke på deres kunnskap til spillet.

Spillere har lov til og løpe stille (Russerhopp) ved og trykke Duck knappen uavhengig. En spiller som blir tatt i og bruke denne metoden ved hjelp av scripts kan bli gitt advarsel eller tap av runde etter Gameadmins avslutning.

Bunny hopping er tillatt uten script.

Stille løping (Russerhopp) er lov uten script.

bind "+duck" til mousewheel er ikke tillatt.

Det og bruke "+duck" bak en kasse er tillatt.

 

Om du er usikker på noe av dette, ta kontakt med Gameadmins.

 

Bombeplanting:

Bomben må være plantet synlig, og hørbar. (Det betyr ikke silent plant)

Det er ikke lovlig å booste mens bomben plantes!

 

Boosting:

Bare tre spillere har lovt til å booste samtidig. Som da betyr: to spillere kan hjelpe en tredje spiller.

 

Demo:

Alle spillerne er pliktig å recorde INEYE demo! (førstepersonsdemo)

Demoen/screenshot må være lagret på din harddisk i minimum 48 timer etter kamp.

Det har ingenting å si om HLTV er inne. Du skal recorde INEYE.

 

 

Smoke:

Når kampen startes skal alle ta screenshot av smoke(røykgranaten) for å bevise at alle kjører 32bit.

Kast ÈN røykgranat og samle spillerne. Minst 1 må være synlig på screenshot. MED net_graph 3.

Screenshot skal være lagret på din harddisk i minimum 48 timer etter kamp.

 

Resultat:

Kamp resultatet må bli rapportert med en eneste gang av vinneren på IRC til gameadmins. Hører vi ikke noe fra motsatt lag/tapende lag vil stillingen stå slik som det blir meldt fra om fra vinnerlaget.

 

Klager:

Om det er noe som er usikkert i reglene, er det spillernes eget ansvar å ta kontakt med Gameadmins og få en klargjøring så fort som mulig. Gameadmins er tilgjengelig på irc så lenge kampene er i gang.

 

Kontakt:

Når du kontakter gameadmins på irc husk og oppgi hvilket lag du er på og nicket ditt.

 

Oppsummering:

- Registrer dere i tide.

- Gjør deg klar over reglenes betydning, om du er usikker, ta kontakt med Gameadmins.

- All form for juks vil føre til øyeblikkelig diskvalifikasjon.

- Når kampene spilles, kan Gameadmins komme inn å se at alt er sånn som det skal og at reglene følges til punkt og prikke.

- Husk at gameadmins har rett til å endre regler.

 

 

Gameadmins ekslusive rettighet:

!!!VIKTIG!!!

 

Gameadmins kan endre disse reglene om det er nødvendig. Denne regelen vil bare bli brukt om det er en spesiell situasjon som oppstår.

 

For spørsmål eller noe annet game relaterte ting så finner du alltid en gameadmin på IRC: #warpzone @ quakenet - qnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...