YojimboVII Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg har fått en error på min 60Gb ps3 som betyr at Blurayen rett og slett er kaputt. Det er av den versjonen som først kom ut som har Backward Compatibility. Jeg kjøpte den fra komplett og fikk beskjed om å sende den inn så sender de den til Sony for å reparere den. Det jeg ikke vil skal skje er at de sender meg en splitter ny PS3 i stedet for å fikse min, eller at jeg får en annen PS3 med et helt annet serial nummer som er fikset, fordi jeg vil fortsatt beholde BC. Det jeg lurer på er om BC er noe som er integret i hardware på ps3n eller i blu ray spillern? Jeg har tenkt å skrive opp serial nummeret og legge ved en lapp som det står at jeg vil ha min PS3 tilbake med en ny Blu ray spiller og ikke noe annet. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det er integrert i HW og SW. Den såkalte Emotion Engine som var PS2s CPU er integrert i din versjon av PS3, mens GPUen er emulert via software. For BC trenger du begge deler så du vil ikke få BC ved kjøp av ny. Det ryktes dog at en update med full SW-emulering er på vei, men dette er fremdeles usikkert. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Det er integrert i HW og SW. Den såkalte Emotion Engine som var PS2s CPU er integrert i din versjon av PS3, mens GPUen er emulert via software.For BC trenger du begge deler så du vil ikke få BC ved kjøp av ny. Det ryktes dog at en update med full SW-emulering er på vei, men dette er fremdeles usikkert. Så det du sier er at når jeg sender den inn for reparasjon og de bytter ut Bluray spillern så vil ikke det ha noe å si for at BC funker ? Endret 5. august 2009 av YojimboVII Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det har ingen betydning for BC nei. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg hører stadig at de reparerer ikke - de gir deg en ny PS3 i stedet! OBS OBS liksom.. Jeg må også levere inn min pga ødelagt Blu-ray og da må jeg huske å ta ut min 320GB HDD ellers ser jeg aldri den igjen, mente folka på Spaceworld.. Lenke til kommentar
eught Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg hører stadig at de reparerer ikke - de gir deg en ny PS3 i stedet! OBS OBS liksom.. Jeg må også levere inn min pga ødelagt Blu-ray og da må jeg huske å ta ut min 320GB HDD ellers ser jeg aldri den igjen, mente folka på Spaceworld.. Det er sjeldent at PS3 blir reparert ja. Det som har blitt gjort en del ganger når folk har sendt inn 60GB med BC er at man har fått tilbake en ny PS3 (usikker størrelse, sanns 80GB), og i tillegg en PS2 + et par spill som kompensasjon for at man mister BC. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Ja det har jeg også lest, at de ikke reparerer den men bare sender deg en ny. Hva faen er det for noe? Jeg vil ha min 60gb BC tilbake, ikke en annen konsoll med større hardisk. Er usikker på hva jeg skal gjøre nå, jeg vil ikke miste min PS3 med BC for da vil jeg aldri få spilt PS2 spill på hdtv uten drittgrafikk igjen. Noen forslag? Endret 21. august 2009 av YojimboVII Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Du får tilbake en helt ny 60 gb bare å sende den inn. Men husk å ta en backup før du sender den inn; Så slipper du å miste så mye. Det eneste du trenger er å instalere ting på nytt når den kommer igjen. Alt annet vil ligge der =) Dem produserer fortsatt 60GBer enda får erstatte ødelagte 60GBer Endret 21. august 2009 av viuldriftking Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg sendte inn en 60GB og fikk tilbake en 60GB. No problem at all. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg sendte en support email til komplett der jeg kjøpte den og skrev at jeg ville de skulle forsikre meg om at den ble reparert eller at jeg får en helt ny 60 Gb tilbake og at jeg visste de hadde 60GB på lager for slike tilfeller. Og sa de skulle snakke de de sender PS3 videre til, som er Nordisk Film hvis jeg har skjønt det rett om dette. Venter på svar før jeg sender den videre. Lenke til kommentar
Delta_hf Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Sorry for å låne tråden litt, men gidder ikke starte ny tråd om dette. PS3'en min tok kvelden i dag, og jeg har et spill inni jeg ikke får ut. Hvær gang jeg prøver å skru på får jeg 3 pip og blinkende rødt lys. Noen som vet hvordan jeg kan få ut spillet før jeg sender til rep? Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 prøv å skru av strømmen bak, så slår du på strømmen igjen. så prøver du å starte den mens du holder inne eject knappen. mener å huske at cden kommer da. Lenke til kommentar
Delta_hf Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Funker ikke Skrur seg av før den kommer ut Edit: Det er 60gb btw, så har ikke den vifte greia. Endret 21. august 2009 av Delta_hf Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg fikk ikke ut min disc da det samme skjedde med min. Fikk aldri tilbake discen heller da jeg sendte inn maskinen. Jævla dårlig av dem egentlig. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Disse store firmaene gir rett og slett faen i forbrukerne uansett hva de prøver å si og gjør for å motbevise det. Its all about the money. Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 kompisen min fikk ikke ut dicen heller. men jeg klarte å få den ut, men huser ikke hvordan =( sorry jeg trykket på alt mulig hans blinket gult. kansj\kje derfor det funket =S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå