turak Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Er det noen som vet om en resturant eller noe som serverer ramen? For de som lurer er dette en japansk nudel rett som orginalt oppsto i Kina, men som ble "Adoptert" til Japan - Nå er dette en vanlig rett i store deler av Asia! Har er sterkt ønske om og smakke denne rette og eventuelt kunne lage den selv en gang, men til da så vil jeg gjerne smakke de "ekte" varene - det nærmeste jeg kommer uten en billet til Japan er vel en Japansk resturant her i Norge. Noe som vet om et sted som servere Ramen? Tviler på at det finnes en Ramen butikk her i min hjem bygd, men det ultimate ville vært i Oslo og omegen, ellers er jeg interessert i lokasjonr i hele norge! Resturanter som jeg har fått høre at serverer det: Sumo - Bergen (Via Forumet) Noen som vet om flere? Endret 5. august 2009 av turak Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Mener de har det på Sumo her i Bergen.. Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Ja, de har det på Sumo, men når det gjelder i Oslo er jeg mer usikker. Var på en Asia-restaurant der i fjor, men husker ikke om de hadde ramen der. Du kan jo søke på vibb.no etter liknende restauranter i hovedstaden. Lenke til kommentar
turak Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Vel har jo aldrig vært i bergen før, så det kan vel bli en opplevelse - til Bergen for og spise Ramen gutta! Noen som har spist Ramen der noen gang forresten, vis ikke, hvordan smakker maten dær - er det "Ekte" Japansk/asiatisk mat? Takk for den linken, fant mange resturanter, men dessvere er Ramen en mindre kjent rett ser det ut til.. Alt i oslo heter faktisk noe med "Sushi" - vanligvis sammen me "House". Skal fiske opp noen interessane resturanter, så får jeg rett og slett bare ringe og spørre om Menyen. Takk for alt hjelp til dette punkte, og alle framtidige svar! Vis der er noen som vet om flere resturanter hvor de muligens har eller har Ramen, VELDIG interessert! Endret 5. august 2009 av turak Lenke til kommentar
iverksatt_tilltak Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Sumo i Bergen Har IKKE "ekte" asiatisk mat. Lenke til kommentar
turak Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Fant 2 lovende resturanter som jeg ringte i Oslo, men ingen av de hadde Ramen.. Får bare kjøre på - Når jeg kommer i kontakt med en resturant som serverer ramen til jeg gi beskjed i denne tråden, men vil fremdeles være veldig interessert i andre resturanter som server å! Til nå er det bare en plass som selger det: Sumo - Bergen. Hva slags resturant er Sumo? Endret 5. august 2009 av turak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå