Horrorbyte Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Teknisk sett koster det like mye for ett album som det du må ut med i måneden for å få tilgang til millioner av låter. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Joda, men teknisk sett eier du aldri musikken. Så ser ingen grunn til og betale. Mener du at det bare er varer, og ikke tjenester som er verdt å betale for? Interesant poeng, men samfunnet hadde neppe fungert særlig bra. Endret 5. august 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Nei. Men hvorvidt samfunnet hadde fungert særlig bra, er i denne sammenhengen ikke relevant. Jeg får leve med noen reklamer ja, men så lenge spotify er avhengig av internett-kobling betaler jeg ikke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Joda, men teknisk sett eier du aldri musikken. Så ser ingen grunn til og betale. Eier du TV-kanalene du ser på? Eier du nettet du surfer på? Eier du bussen som kjører deg? Ja du tar vel poenget.. Endret 5. august 2009 av phax Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Greit, jeg tar poenget. Legger meg flat der. Men er uansett dumt at en må ha nett for å bruke spotify. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Det er jeg enig i, hadde vært genialt med en "off-line" modus der man kunne hørt på spillelistene sine. Endret 5. august 2009 av phax Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 For personlige datamaskiner ser jeg ikke helt vitsen med det, da man vanligvis er tilkoblet nettet hele tiden, men for mobiltelefoner blir det noe helt annet (med tanke på hvordan tilstandene er på det området for øyeblikket). Så vidt meg bekjent kommer det faktisk til å være slik at man kan spille av valgt musikk offline med mobilversjonen, når den kommer, men man må ha Premium for å i det hele tatt få bruke den. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det er jeg enig i, hadde vært genialt med en "off-line" modus der man kunne hørt på spillelistene sine. ikke sjangs i verden at det skjer, skjer det betyr det at alt blir lokalt, med andre ord, du får en kopi, kanskje bare midlertidig til du kommer på nett igjen, optimalt sett, men det er alikevel pirat muligheter. skjer ikke. hvis pirat muligheten var utelukket er det fortsatt ufattelig mye båndbredde som ville bli brukt hvis alle skal laste ned all musikk gratis ned på sin pc, snakk om mye plass og. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg bruker gratisversjonen. Reklamen er småirriterende, men fortsatt ikke så ille at jeg har planer om å betale. Når/hvis Spotify kommer til iPhone kommer jeg garantert til å betale for den tjenesten. Dette er jo helt klart en av de mest revolusjonære tjenestene når det kommer til musikk (og vil nok komme på andre områder etter hvert), og vi er fortsatt i startgropa. Dette kommer nok til å utvikle seg i mange år fremover. Akkurat som P2P gjorde det - uten sammenligning forøvrig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg liker spotify men kommer først til å betale for det når man får det til S60 og muligens også S40 telefoner. Med støtte for de fleste mobilos vil spotify ta av. Endret 5. august 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
saivert Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 mer nyheter om Wimp. Mindre om Spotify som alle vet hva er for noe og hvordan funker nå. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Sant nok, men i disse tider er man på nett "hele tiden". Jeg venter egentlig bare på at absolutt alt skal flytte seg over på nettskyen - inkludert operativsystemet. Vi mangler bare infrastrukturen, men fiber er vel på vei til flere og flere. Du vet åpenbart ikke hva et operativsystem er. Tror du mener en filbehandler eller et grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg er temmelig klar over hva et operativsytem er, og jeg står ved mine ord. For å utdype det litt mer, så ser jeg for meg at alt av personlige datamaskiner og det meste av mobile enheter i fremtiden kun er tynnklienter. Altså er det kun en liten datamaskin og riktig nok et ørlite operativsystem som befinner seg på enheten. Det aller aller meste av dataprosessering foregår på store eksterne servere med enorm kapasitet, der det i tilegg til ren maskinkraft også er lagringsplass og et skikkelig operativsystem som kjøres virtuelt. Endret 5. august 2009 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 iPhone/iTouch appen skulle visstnok ha mulighet for en lokal cache med 3000 sanger eller noe ?! Ellers råder jeg alle til å abonnere på Spotify, use it or lose it ... Forøvrig burde de legge til rette for salg av CDer inne i programmet, feks "kjøp denne cden" når man hører på ett album. Også burde de ha mulighet for å ekstra-abonnere på katalogene til folk som ikke ønsker å være med, slik som Pink Floyd og Metallica. The sky is the limit for alle mulighetene om hva de kan finne på.. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Horrorbyte: At de store selskapene er til å stole på med alle våre data er uhyre naivt og farlig ... Hørt om Big Brother ? "The world surveillance grid" ? Skjønt bruker man internett og MS OS så er man vel allerede føkt :-( Alt kan overvåkes uansett .. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Indeed, men vi er allerede på god vei til å legge ut våre private data til selskaper som Google og Microsoft. E-post, bilder, dokumenter... Det er bare et tidsspørsmål før alt forsvinner fra vår nærmest fysiske besittelse til en server som kanskje befinner seg på andre siden av kloden. Er det skremmende at noen sitter på våre data? Absolutt, men jeg tror at dette bare er noe vi må leve med. Stort sett tror jeg det vil være sikrere å ha dataene oppbevart slik, med tanke på at vi ikke er avhengig av én fysisk enhet som vi må ta backup av for å være "sikre" - noe nesten ingen gjør i tilstrekkelig grad. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg bruker gratisversjonen. Reklamen er småirriterende, men fortsatt ikke så ille at jeg har planer om å betale. Når/hvis Spotify kommer til iPhone kommer jeg garantert til å betale for den tjenesten. Dette er jo helt klart en av de mest revolusjonære tjenestene når det kommer til musikk (og vil nok komme på andre områder etter hvert), og vi er fortsatt i startgropa. Dette kommer nok til å utvikle seg i mange år fremover. Akkurat som P2P gjorde det - uten sammenligning forøvrig. Spotify er delvis P2P-basert. Argumentet om at det ville kreve enorm båndbredde om lokale kopier skulle kunne lagres faller forresten bort, hele låten både overføres (stykkevis og delt) og lagres midlertidig på den enkeltes maskin allerede i dag. Hvordan skulle elles programmet klare å spille den av? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Streaming er ikke det samme som P2P. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Nope, men Spotify bruker P2P til streaming, for å avlaste de mer tradisjonelle serverne som naturligvis også må være på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå