Gå til innhold

Får ikke fullskjerm på spill i Windows 7

Anbefalte innlegg

Hei,

Har installert windows 7 på spillmaskinen min men når jeg skal spille battlefield 2 på den får jeg ikke fullskjerm.. Har satt opp oppløsningen i spillet, men allikevel ser det ut som om jeg kjører 4:3 format på widescreen skjerm.(får sorte loddrette kanter). Har prøvd Call of Juarez Bound in Blood og den fungerer greit. Prøvd med driverne som følger windows og nvidia sine siste.

Noen som har vært borti samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å trykke Alt + Enter å se om det hjelper.

Det hjalp ikke :no:

Fant en løsning på et annet forum:

For Battlefield 2, try adding this to the 'Target' area in the shortcut properties:

+szx 1680 +szy 1050 (you'll need to replace these numbers with your monitor resolution -- it's important that you insert this AFTER any quotations)

:!: :!: :thumbs:

Endret av svein-r4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det virker heller ikke :-(

sliter med det samme i wc3. track mania hadde det problemet en liten stund men nå har den komt seg av seg selv. merkelig nok. wc3 sliter litt. spore funker good. world of goo kutter, mye rart som foregår^^ vet ikke om det er grafikk kortet eller om det er operativsystemet. men noe er det.

Lenke til kommentar

Det er ikke grafikk-kortet, det er ikke operativsystemet, det er spillet som gjør dette.

I Warcraft 3 skal det ordnes gjennom registry, sett reswidth til 1680 og resheight til 1050 (dersom dette er oppløsningen på skjermen din)

Disse ligger under HKEY_CURRENT_USER/Software/Blizzard/Warcraft III/Video

Men du får ikke vekk de sorte barene, fordi Warcraft 3 er låst til 4:3 aspekt ratio. Dette får du gjort fint lite med.

Men igjen, dette er et bevisst valg fra Blizzard sin side, fuglene vet hvorfor, men jeg gjetter at det er for at folk med Widescreen skjerm ikke skal få noen fordel over for uten (siden widescreen ville gitt et større synsfelt)

Lenke til kommentar
Det er ikke grafikk-kortet, det er ikke operativsystemet, det er spillet som gjør dette.

I Warcraft 3 skal det ordnes gjennom registry, sett reswidth til 1680 og resheight til 1050 (dersom dette er oppløsningen på skjermen din)

Disse ligger under HKEY_CURRENT_USER/Software/Blizzard/Warcraft III/Video

Men du får ikke vekk de sorte barene, fordi Warcraft 3 er låst til 4:3 aspekt ratio. Dette får du gjort fint lite med.

Men igjen, dette er et bevisst valg fra Blizzard sin side, fuglene vet hvorfor, men jeg gjetter at det er for at folk med Widescreen skjerm ikke skal få noen fordel over for uten (siden widescreen ville gitt et større synsfelt)

Jeg finner ikke noe "/Video" der :/

Dette er alt som befinner seg der:

regeditwc3.jpg

Lenke til kommentar

Spillet kom i 03, og de la aldri til en patch senere for widescreen.

Datasmurf: Lag en "Video" mappe, og leg til reswidth og resheight, har hatt et tilfelle hvor det ikke ble lagt til når spillet startet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...