Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår i hodebunnen.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også funnet en del flass steder på hodebunnen og etter litt surfing så kan det minne om Seboréisk eksem. Vet ikke helt, kanskje se om det går over etter en 2 ukers tid så kontakte hudlege/lege å se.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_peder_*

Vel, jeg har slike røde flekker over stort sett hele kroppen. I mitt tilfelle er det psoriasis. Det hele begynte det med slike "sår" i hodebunnen. Du får be og håpe på at det ikke er det.

Lenke til kommentar

Bra med bilde, men det kan være så mye. Hvis du bare har et slikt utslett på kroppen dreier det seg sikkert om et lokalt eksem med mulig soppinfeksjon. Jeg anbefaler en tur til apoteket for å kjøpe kortisonsalve. Følg rådet på esken, ser du ikke resultat etter 2 dager må du nok ta en tur til legen. Noe du uansett bør gjøre dersom det øker i størrelse eller på annen måte forandrer seg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vet ikke helt hvordan det har gått med trådstarter ettersom det har gått litt tid, men jeg har selv psoriasis som det er nevnt tidligere i tråden. Hvis du/dere har det, så anbefaler jeg et nytt produkt som heter SeaQiQ. Jeg har selv vært en av forsøkskaninene for dette produktet og det fungerer. Det fjerner ikke sykdommen permanent, men det holder sykdommen i sjakk og fjerner alle symptomer. Spesielt i hodebunnen hvor det kan være vanskelig og komme til med kortison (som også er et middel man kan bli immun mot). I tillegg er det et naturprodukt :)

Lenke til kommentar

Det bør også nevnes at hvis du har psoriasis i hodebunnen så må du kutte ut shampo og balsam ifra daglivarebutikken. Det tar måneder og få fjernet parfymen og spriten ifra disse produktene, og shampo ifra frisør er absolutt og anbefale.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg har vært hos hudlege og tatt allergiprøver for å finne ut hva det var alergi utslag på noe som heter "Balsam peru" Det vil si alergi mot parfyme og alt av lukt. så shampo og balsam kan jeg ikke bruke uten å få slike sår. i mitt tilfelle kan jeg heller ikke bruke produkter som er uten parafyme. for jeg tåler heller ikke stoffer som inneholder "Epoxy resin" Dette er et stoff som gjør at kremer osv har lengere holdbarhetsdato. Så det er hva jeg vet men hva man gjør for å bli kvitt probleme har jeg ikke finnet ut. må jo vaske meg innimellom.

post-327100-0-85794800-1389031696_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...