Gå til innhold

NY pc til skolestart! Maks 10 000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale HP

Heller en av de her:

- Acer Aspire 7735ZG

- Acer Aspire 5935G

Ellers vil jeg påstå at dersom du ikke er ute etter en spillpc kan du kjøpe omtrent en hvilken som helst bærbar pc som ser pen ut og gjerne er anbefalt på f.eks. komplett, mpx, psdata, mamoz osv..

Her er en allround pc for studenten:

- Acer Aspire 5737Z

Skal du ikke spille spill kan du nøye deg med en pc helt ned i 4000,- og lagt mest vekt på støy siden du antagelig skal sitte med den i undervisningen.

Lenke til kommentar

Den HP pcen der er en meget god maskin og du får med alt du trenger av tilkoblinger.

Designet er meget bra.

Og en fjernkontroll er alltid kjekt å ha hvis du kobler pcen til med en flatskjerm.

Har selv hatt dårlig erfaring med Acer, da med tanke på mye støy, dårlig kvalitet på kontakt mellom skjermen

Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale HP

Heller en av de her:

- Acer Aspire 7735ZG

- Acer Aspire 5935G

Ellers vil jeg påstå at dersom du ikke er ute etter en spillpc kan du kjøpe omtrent en hvilken som helst bærbar pc som ser pen ut og gjerne er anbefalt på f.eks. komplett, mpx, psdata, mamoz osv..

Her er en allround pc for studenten:

- Acer Aspire 5737Z

Skal du ikke spille spill kan du nøye deg med en pc helt ned i 4000,- og lagt mest vekt på støy siden du antagelig skal sitte med den i undervisningen.

Takker for svaret! men er ikke så begeistret på designet til acer :thumbdown:

da liker jeg bedre HP Dv Pavilion serien, men pcen skal brukes til skole arbeid og litt musikk mixing (jeg er musikk produsent, produsere party låter) Så det er de 2 tingene pcen skal brukes mest til! ikke spilling!

Men denne Hp'en som jeg har i første post, den har jo en Intel core prossessor og i følge mange erfaringer fra folk så er jo det AMD prosessoren på HP maskinene som svikter fort? eller hva tror du? :thumbup:

Lenke til kommentar
Den HP pcen der er en meget god maskin og du får med alt du trenger av tilkoblinger.

Designet er meget bra.

Og en fjernkontroll er alltid kjekt å ha hvis du kobler pcen til med en flatskjerm.

Har selv hatt dårlig erfaring med Acer, da med tanke på mye støy, dårlig kvalitet på kontakt mellom skjermen

så du mener jeg burde gå for denne? :thumbup:

Jeg ser den har en Intel Core 2 prosessor, og dette er jo noe som er mer "sjeldent" på en HP maskin, de fleste hp maskinene har jo en AMD prosessor som SVIKTER ganske fort, det er jo de maskinene med AMD som har de fleste problemene vell?

Lenke til kommentar

Vel, aldri hatt problem med AMD. ;)

Sånn jeg ser det så bør du altså se etter en bærbar pc med bra prosessor, 3-4GB ram, eksternt lydkort, harddisk med 7200 rpm, stillegående 20-30dB, portabel 1-2KG og representabel. Skjermkortet treng ikkje være fantastisk.

Med andre ord er en stasjonær pc det enkleste å få til, eller du får bygd ein bærbar pc etter ønske.

Var vanskelig å finne noe eksempel, så gir meg her. ;)

Lenke til kommentar

I og med at du skal bruke denne på skole, så blir det strenge rettningslinjer på de videregående skolene i flere fylker fra nå av. F.eks Buskerud, Hordaland og Nordland fylkeskommuner nekter nå å la elever bruke privat-eide PCer i skolene (Offentlige VGS). Jeg vil anbefale deg og undersøke hva fylket/skolen der du går/begynner tilltater.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
I og med at du skal bruke denne på skole, så blir det strenge rettningslinjer på de videregående skolene i flere fylker fra nå av. F.eks Buskerud, Hordaland og Nordland fylkeskommuner nekter nå å la elever bruke privat-eide PCer i skolene (Offentlige VGS). Jeg vil anbefale deg og undersøke hva fylket/skolen der du går/begynner tilltater.

~ Mortis360

Skolen her i Sogn og Fjordene tillater att vi bruker bærbare pcer som dekker vårt behov! den må vere ganske ny da alt av lekse og arbeid skal ligge på dataen (blir ikkje bøker)

Jeg går TIP (Teknisk og industriell produksjon) (mer kjent som Mekanisk metall) :w00t:

anntar att all undervisning i klasserommet da blir på pc og Spesial program fra skolen.

så jeg står egentlig fritt i hvilken pc jeg kan velge (bare det ikke er en 17-18" gigantisk spill pc) tenker mer på en 13"-15" pc, passer meg best! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...