Gå til innhold

Auto capture til Canon eos 400D

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lyst til å prøve meg på å lage noen Time-lapse videoer. Kameraet jeg har til rådighet er ett Canon Eos 400D. Jeg lurer derfor på om noen vet om noen gode programmer jeg kan bruke for å automatisk ta bilder mens jeg har kameraet koblet til PC'en. Det mer automatisk dette kan gjøres det bedre. Det beste hadde vært om den overførte bildene til PC'en og slette de fra kameraet etterpå. Vet noen om noe program som kan brukes? :)

En annen ting jeg lurer på er om det er mulig at kameraet kan gå på strøm fra USB kabelen, siden den kan bli et stort problem om jeg må bytte batteri veldig ofte. Jeg tror ikke EOos 400D gjør dette automatisk når det er koblet til, men det er kanskje noen smarte folk der ute som vet om en løsning? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Time lapse er ikke "vanlig video", men en teknikk der du tar mange stillbilder over et vist tidsrom og setter disse sammen til en video med rundt 15-30 bilder per sekund. Om du da tar et bilde hvert tiende sekund, og har 30 fps, vil et sekund av videoen tilsvare 300 sekunder i "virkeligheten". Litt dårlige forklart, men håper du skjønner hva jeg mener.

Her er en litt kul time lapse video:

(Kanskje litt sterkt for sarte kaning-elskere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...