YpsiNine Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg lurer litt på å kjøpe en ny skjerm, har en gammel Targa sak som jeg tror har blitt for gammel. Den er ikke akkurat like ny som 9700 Pro kortet mitt, så jeg tror neppe den rettferdiggjør skjermkortet. :o Så derfor, får man en kvalitetsskjerm for maks 3000,- ? Jeg tenker vel primært på en 17". Har eid en 19" før, den var skikkelig slitsom å drasse på. Er jo egentlig ferdig med den tiden da jeg drar på LAN da, siste jeg var på var et eller annet TG (2000?), så hvis det er mulig å få en god 19" for nevnte sum så er jo det absolutt vurderbart... Jeg er ikke interessert i merker som jeg ikke kjenner til. 8) Takker for forslag! Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Viewsonic P90f gutten min, eller Yliama PROvision hos databutikken.com, har Viewsonicen og har brukt mye Yliama før. Fantastiske skjermer hvor P90f gir mest for pengene (rundt 2500 nå) P90f`en kjører 130 hz i 1024 oppløsning bare for å briefe litt med dens styke Mvh Sveinung Østgård Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 åå glemte, du er ute etter en 17" urk, da blir d strax verre. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 har selv Viewsonic E95 19" (kjent merke ) jeg er meget fornøyd med den..... koster 2200 eller noe hos Multicom Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hva med å kjøpe kongeskjerm brukt... Rescue Elektronikk driver å kalibrerer opp skjermer. Da kan du få fete Eizo skjermer og lignende, for en billig penge. Garantert strøkent bilde, og kvalitet. Jeg angrer ihvertfall ikke på mitt kjøp. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis du vil ha en billig brukt skjerm, som er i god stand så kan du se hos JM Data de selger brukt skjermer, blant annet på QXL. Sjekka hos de nå og de har 21" skjermer til 1500. Kan jo være et alternativ :wink: Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis du vil ha en billig brukt skjerm, som er i god stand så kan du se hos JM Data de selger brukt skjermer, blant annet på QXL. Sjekka hos de nå og de har 21" skjermer til 1500. Kan jo være et alternativ :wink: Men er de justert/kalibrert opp? Eldre skjermer blir uskarpe, uansett hvor gode de er. Og da må de kalibreres opp. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis du vil ha en billig brukt skjerm, som er i god stand så kan du se hos JM Data de selger brukt skjermer, blant annet på QXL. Sjekka hos de nå og de har 21" skjermer til 1500. Kan jo være et alternativ :wink: Sitter selv på en Eizo 21 tommer fra JM data og angrer absolutt ikke. Fikk den levert på døren min dagen etter auksjonen sluttet. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 komplett selger 17" lcd til 3000 i denne ukens tilbud =) Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Men er de justert/kalibrert opp? Eldre skjermer blir uskarpe, uansett hvor gode de er. Og da må de kalibreres opp. Det vet jeg ikke, du kan jo kontakte JM Data og spørre de. Eller du kan spørre It's me og se om han vet: Sitter selv på en Eizo 21 tommer fra JM data og angrer absolutt ikke. Fikk den levert på døren min dagen etter auksjonen sluttet. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Takker for alle svar. Jeg er ikke ute etter en brukt skjerm, samme hvor lite "brukt" den er. Og jeg er heller ikke på utkikk etter LCD, må være CRT. Den Viewsonic p90f virka jo meget interessant, må si at prisene på 19" har falt en hel del siden jeg kjøpte min forrige 19"! Dette gjør det jo straks mer attraktivt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Samsung 17" diamontron til 2200.- hos psdata Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Da legger jeg heller til 550,- kroner og får 19"... http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...?artId=SAM959NF Det frister litt, det eneste som jeg ikke vet om jeg vil ha er de to strekene... Har den ViewSonic p90f sånne streker? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 du ser ikke sånne striper når du bruker skjermen da.. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 du ser ikke sånne striper når du bruker skjermen da.. Jeg kjenner en som har en Sony-sak, og der kan man se strekene ganske klart... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Da legger jeg heller til 550,- kroner og får 19"... http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...?artId=SAM959NF Det frister litt, det eneste som jeg ikke vet om jeg vil ha er de to strekene... Har den ViewSonic p90f sånne streker? "sånne streker" beviser at det er et godt bilderør/høyst sannsynlig godt bilderør i Trinitron slekten som sitter i. Om jeg skal ha CRT skal det være Trinitron eller tilsvarende, det er sikkert i alle fall, og mange er enig i at de 2-3 strekene er kvalitetsmerker Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Nei Viewsonic min venn, er uten de strekene, herlig bild tyckar jag Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Da legger jeg heller til 550,- kroner og får 19"... http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...?artId=SAM959NF Det frister litt, det eneste som jeg ikke vet om jeg vil ha er de to strekene... Har den ViewSonic p90f sånne streker? "sånne streker" beviser at det er et godt bilderør/høyst sannsynlig godt bilderør i Trinitron slekten som sitter i. Om jeg skal ha CRT skal det være Trinitron eller tilsvarende, det er sikkert i alle fall, og mange er enig i at de 2-3 strekene er kvalitetsmerker Mvh kjello2 Jeg har selv en IBM med strek over, og man merker den ikke. fordel er at dot pitchen er lav 0,20mm eller.no Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Nei Viewsonic min venn, er uten de strekene, herlig bild tyckar jag Kom igjen da, skal du prøve å snakke/skrive svensk, prøv å snakke/skrive korrekt! Er ikke slik at du skal erstatte alle "e" med "a" og vice versa som det ser ut som mange tror (ikke nødvendigvis deg). Hehe Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 du ser ikke sånne striper når du bruker skjermen da.. Jeg kjenner en som har en Sony-sak, og der kan man se strekene ganske klart... har en sånn sony 420 sak her... du ser dem om du leter. ikke til vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå