Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 I enkelte nettlesere så lagres den streamet filen seg midlertidig på harddisken. Kan skje både med flash, divx, windows media player o.l. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 I enkelte nettlesere så lagres den streamet filen seg midlertidig på harddisken. Kan skje både med flash, divx, windows media player o.l. Lagres den i mange små biter eller f.eks. i en .avi-fil på 350 MB? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Streaming gjør det ikke magisk lovlig. Du laster fortsatt ned filmen selv om den ikke holder seg på harddisken. Bytene roter seg fortsatt inn i PCen din. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Men det jeg da tenker på er: Hvordan skal man kunne vite at en film blir streamet ulovlig? YouTube f.eks sletter jo filmer som er lastet opp av folk uten opphavsrett. Dersom en annen liknende side lar disse ligge ute, hvordan skal vi kunne vite at det vi ser på er en ulovlig kopi? Skal man ringe til produksjonsfirmaet for hver film man skal se, og forhøre seg med de? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Det er en ulovlig kopi om du ikke betaler for den. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Men det kan jo hende at f.eks. dreamcast har lagt ut en film gratis. Det kan man jo ikke vite? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Det er lov å laste ned filmer gratis hvis den som tilbyr filmen har opphavsretten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 I enkelte nettlesere så lagres den streamet filen seg midlertidig på harddisken. Kan skje både med flash, divx, windows media player o.l. Lagres den i mange små biter eller f.eks. i en .avi-fil på 350 MB? Jeg fant ihvertfall en .avi fil i temp mappa etter at jeg hadde sett ferdig en film med streaming, jeg hadde da brukt DivX Webplayer. Men det kan jo også ha vært dårlig sikkerhet fra den streamingsida, siden jeg mener at man kan setter på en instilling server-side, at alle filene skal også bli krypterte. Jeg har også sett en film i flash streaming, men det eneste som lagret seg da, var .swf fila som hadde blitt brukt til reklamen før selveste streaminga startet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå