Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hjelp til PortForward på en hjemmesentral fra Viken

Anbefalte innlegg

Hei

Sjekket instillingene i BitTorrent for gøy etter at vi oppgraderte til 30/30 Fibernett fra Viken, men det står at en port ikke er som den skal.

Gikk da inn på PortForward, men jeg aner ikke hvordan router hjemmesentralen er, så vet ikke helt hvordan jeg skal løse det.

Det er en svart boks med 2 antenner på hver side, hvor telefon, internett og TV går fra.

Har ikke testet nettet ekstremt, men fikk 1MB/s på 2 torrent for litt siden, så ser ikke noen stor ulempe med at den porten ikke funker helt.

Så er det en stor forskjell om porten funker helt eller ikke?

Bilde over hva BitTorrent sier

post-157620-1249424718_thumb.jpg

Beklager for rotete og litt uoversiktlig post

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan logge inn på din "hjemmesentral" via hjemme sidene til Vikenfiber.

www.vikenfiber.no

Du taster inn ditt kundenummer og en 4 sifret pin kode som du har fått fra Viken.

Der inne kan du gå inn i oppsettet til hjemmesentralen og forwarde porter til den maskinen som du laster ned torrents til.

Lenke til kommentar

Her er litt informasjon om connectable jeg har kopiert fra en torrentside.

"

* dersom du er connectable, kan ALLE ANDRE ta initiativet og koble seg til deg for å laste ned fra deg.

* dersom du er NOT connectable er det DU som må ta initiativet med å koble deg til andre for å la de laste opp fra deg.

Ingen kan koble seg til en som er Not Connectable uten at det er den som er Not Connectable som tar initiativet. Dersom det er to som er Not Connectable kan de ikke dele noe mellom seg.

"

Helt enkelt vil det si at om du laster ned en torrent med få seedere har du større sjanse for å få en god hastighet.

Endret av nosa
Lenke til kommentar

Hei

Skulle prøve dette da jeg ikke får noen seeds lenger pga. jeg ikke er koblet til, men Viken har skiftet systemet siden det bildet, og jeg skjønner ikke helt hvordan det gjøres nå.

Porten som skal åpnes er 44322

Min ip-adresse er 192.168.10.103 (tror jeg) Mens PortForwadrd sier: Your external IP is 79.161.22.234.

Men sånn ser det ut under innstillinger i Router/Brannmur nå:

post-157620-1250428378_thumb.jpg

Noen som kan si hva som skal fylles inn der for å åpne den/bli connactable?

Hjelp mottas med stor takk :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...