Gå til innhold

WHS Booter, hvis ikke det logges inn lokalt!?

Anbefalte innlegg

hei.

Hvis jeg trykker F8 og booter WHS med Logg etc.!? hvor finner jeg den loggen?

problemet er at den booter når login-screen er loadet... med mindre jeg rekker og logge på lokalt på servern.

tar kanskje 5-7sekunder får den går under :p

noen tips?

(hjemmesnekkra Hardware med WHS PP2)

((det skal sies at den kanskje ble slik etter jeg degraderte fra Q6600 til en celeron 2.4 :p))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

Hvis jeg trykker F8 og booter WHS med Logg etc.!? hvor finner jeg den loggen?

problemet er at den booter når login-screen er loadet... med mindre jeg rekker og logge på lokalt på servern.

tar kanskje 5-7sekunder får den går under :p

noen tips?

(hjemmesnekkra Hardware med WHS PP2)

((det skal sies at den kanskje ble slik etter jeg degraderte fra Q6600 til en celeron 2.4 :p ))

Kjør en server reinstall du :)

Det funker som regel sånn passe, men det er like greit å kjøre reinstallen nå så slipper du faenskap og bannskap senere!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
./cry da mister jeg masse Data da? når raid-1 er c:\ og delvis data-disk!

I teorien skal du ikke miste noe data i det hele tatt, da kun system partisjonen blir reformatert. Alle data ligger på data partisjonen, så de skal holdes intakte.

Du kan imidlertid få problemer hvis RAID-kontrolleren din ikke blir oppdaget av WHS under installasjonen, men da skal du ikke kunne gjøre noe i det hele tatt. Hvis det i verste fall skulle skjære seg forsvinner ingen av dataene. De ligger fremdeles på harddisken i en skjult mappe som heter DE og du kan kopiere disse ut hvis reinstallen feiler. Bare husk å ikke (IKKE)! kjør en New Installation av WHS før du har kopiert alle dataene du vil beholde fra denne mappen hvis Server Reinstallen feiler. Da blir nemlig begge partisjonene formatert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men husk at 'Server Reinstallation' (eller 'Server Restore' som det også kan hete) tar en del tid avhengig av antall lagringsdisker som er tilkoblet. Kanskje inntil et døgn. Bare la systemet gjøre seg ferdig, selv om det tilsynelatende bare står og spinner.

Også greit å være klar over at et strømbrudd i løpet av denne prosessen vil medføre muligheten for å gjennomføre en "Server Reinstallation" vil forsvinne. En vil da være nødt til å koble fra alle diskene, ta en "New Installation" og så kopiere inn data fra en og en disk til serveren før en formaterer lagringsdiskene og legger dem til på nytt i 'Storage Pool'.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...