Feltherre Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Det er begrenset hvor mange temaer man kan diskutere på 20 minutter, syns programlederen var flink. FRP er vel det partiet folk vet best hva de mener om innvandring og asylpolitikk. Det var godt å høre Siv Jensen snakke om noe annet en innvandringspolitikk,har tross alt hørt mye av det før. Men han brukte jo 5 minutter på valgtaktisk synsing om hvem Frp skal regjere med. Hva med å fokusere på sakene? Nå kan jeg ikke svare for prioriteringene til programredaksjonen, men syns ikke at det var spesielt dårlig bruk av 5 minutter. Programmet fokuserte på ganske mange saker, men brukte kort tid på de fleste, denne gang så prioriterte man å ikke snakke om asyl og innvandringspolitikk, noe som jeg syns er helt greit. Skal man gå over hva slags "viktige" temaer som man ikke fikk tid til så vil mange komme fram til ganske mange. Uansett så gleder jeg meg til partilederdebatten på TV2 i morgen 21:45. Du får håpe på at innvandring og asylpolitikk blir et tema der i morgen, Robocoop. Endret 11. august 2009 av Feltherre Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Bare jeg som synes duellen mellom Jens og Jensen på TV2 i dag var meget bra? Er ganske uenig med dem begge i flere saker, men synes begge klarte seg veldig bra. Debatten var også bra lagt opp av TV2, kandidatene fikk stort sett snakke ganske ferdig og man tok opp temaene på en god måte. Bra! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Trude Teige er håpløs. Hva med Terje Svabø? Svein Kåre K. eller noen som faktisk kan lede en debatt. Innvandringstema sett til nå = 0 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Trude Teige er håpløs. Hva med Terje Svabø? Svein Kåre K. eller noen som faktisk kan lede en debatt. Innvandringstema sett til nå = 0 Jeg synes det er helt greit at det ikke ble tatt opp i noen særlig grad. Det er et tema som kommer opp ofte nok uansett, og det er ganske klart hva AP og FRP mener om den saken. Ja, innvandringspolitikk er viktig for mange, men det er mange saker som er viktigere. Synes debatten veldig godt tok for seg de store ideologispørsmålene. Burde ikke være noe problem for deg uansett, du sverger jo 100% til FRP så da trenger du vel ikke se på debatten i det hele tatt? Ser for meg du og dine likesinnende er dem som sitter stemmer 24/7 på den meningsmålingen de hadde under sendinga og på nettavisene etterpå. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Trude Teige er håpløs. Hva med Terje Svabø? Svein Kåre K. eller noen som faktisk kan lede en debatt. Innvandringstema sett til nå = 0 Burde ikke være noe problem for deg uansett, du sverger jo 100% til FRP så da trenger du vel ikke se på debatten i det hele tatt? Ser for meg du og dine likesinnende er dem som sitter stemmer 24/7 på den meningsmålingen de hadde under sendinga og på nettavisene etterpå. Jeg stemte vel 5 ganger, men ikke helt til høyre på pila. Frp er for meg det beste alternativet av de partiene man kan stemme på i dag, men jeg kunne aldri tenke meg å være medlem. Ser ut som Elin Ørjasæter i E24 deler mitt syn: http://e24.no/kommentar/e24-kommentar/orja...icle3214924.ece Endret 13. august 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 NRK sin partilederdebatt tar 25 minutter med taktikkeri om allianser. Deretter tar de opp Lofoten og skatt som temaer. Snakk om snever debatt. I tillegg skal debatten om innvandring sendes fra en moske! Hva i svarte?! Ok, jeg har fått nok. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Innvandringsdebatt fra en moske høres interessant ut. Men det er vel mest for syns skyld, noen praktisk virkning vil det vel neppe ha. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg synes NRK sin valgdebatt var god. Viktige saker som ble belyst, både fra partiene og konkretisert til regjeringsalternativ av programlederne. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Fin debatt på NRK, men de kunne virkelig spart seg den applausen. Det bidro bare til å gjøre hvert svar om til en 30 sekunders lekse som politikerne har drillet inn, framfor en ordentlig debatt. Det var for øvrig kun Lars Sponheim som faktisk har skjønt hva parlamentarismen går ut på, Jens Stoltenberg kan ikke være på TV uten å si "styre landet trygt gjennom finanskrisen" minst to ganger og jeg tror folk snart går lei av oppførselen til Siv Jensen. Endret 18. august 2009 av Fisker Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Uendelig dårlig valgsending fra NRK sin side. Hva er det de egentlig prøver på, Daily Show? Den mannlige programlederen fikk hele leiligheten til å rope ukvemsord mot tv-en. Lars Sponheim er som alltid den store vinneren. Jens og Jensen blir bare mer og mer parodiske som dagene går. Makan! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg begynner ærlig talt å bli ganske lei av at det er umulig å få noe fornuftig ut av de rød-grønne på saker hvor det er uenighet mellom partiene. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 NRK: - Jens var suverent best - Jens Stoltenberg er vinneren av debatten. Det mener både NRKs samfunnsredaktør og reklamemann Ingebrigt Steen Jensen etter valgkampens første partilederdebatt. VG: - Dette var Ernas store comeback Politisk redaktør i VG, Hanne Skartveit, mener det var noe statsministeraktig over Erna Solberg (H). Nettavisen:- Erna overrasket! Valganalytiker Svein Tore Marthinsen feller følgende dom over partilederdebatten i Kristiansand mandag: Aftenposten: - Debatten hadde snert og substans Politisk redaktør Harald Stanghelle kommenterer partilederdebatten mandag kveld. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Fikk ikke sett utspørringen av Siv Jensen på NRK, men kan noen forklare meg hvorfor kommentarfeltet er fylt med 250 hat-kommentarer mot programlederne. Om det var så ARK og anti-frp som det kan virke, gidder jeg ikke se den i reprise. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Fikk ikke sett utspørringen av Siv Jensen på NRK, men kan noen forklare meg hvorfor kommentarfeltet er fylt med 250 hat-kommentarer mot programlederne. Om det var så ARK og anti-frp som det kan virke, gidder jeg ikke se den i reprise. Programledrene var nok i overkant aggresive mot henne, til og med en inbitt FRP motstander som meg kan innrømme det. Anbefaler likevel å se det, var interessant nok. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Synes partilederutspørringen med Jensen i går kveld var veldig flott! Liker at Takvam og Dagsnytt 18-dama ledet dette, jeg synes de fremstår som meget kompetente begge to. Endelig får man litt dypere innblikk i sakene, og ikke standardiserte "mindre penger til diktatorer"-forenklinger. Jeg (selv som anti-FrPer) la merke til at de tok Jensen hardt på enkelte saker. Selv om jeg er enig i kritikken, ble den kanskje fremstilt unødig negativt/nedlatende. Da bør de også være like krasse mot andre. Refleksjoner over utspørringen etterpå var høyst givende og nødvendig. Har ikke sett på TV2s dekning av valget ennå, men NRK har virkelig gjort en god jobb til nå! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Uansett hvordan man snur og vender på det er det ingen som er harde nok til å være Stepeh Sackur, og ingen som er myke nok til å være Sir Michael Parkinson. Så det blir noe i midten. Hadde ikke gjort meg noe om NRK huket inn begge to til å kjøre debatter (selv om de måtte foregått på engelsk, noe som i utgangspunktet ikke plager meg). De kunne også tryllet frem sjefen sjøl, Hans Willhelm Steinfeldt ti utenriksdebatter. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Rart at de ikke legger ut debatten med Siv Jensen. I går var det teknisk feil med opptaket til nett-tv de skyldte på. Så skulle det legges ut i dag morges skrev de på siden sin. Nå er det fortsatt ikke lagt ut. Ja, ja....... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg sitter bare å venter på neste partilederutspørring før jeg skal kritisere den med Siv Jensen. De burde være minst like kritiske, og frekke mot de andre. Syntes dog hun kunne fått fulført en setning før dem kom med spydige komentarer. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Delvis enig i kritikken, men mange av avbrytelsene var også berettiget: hun forsøkte å vri seg unna gode og viktige problemstillinger. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg synes det er kjempeflott. NRK har tydeligvis bestemt seg for at politikerne må svare på spørsmål, og ikke komme med de vanlige svadasvarene. Spør de hva noen har tenkt å gjøre, så skal de ikke svare på hva noen andre ikke har gjort, så dette synes jeg er flott av NRK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå